Gå til innhold

Noen her som har gått 7 mnd UTEN mensen?

Anbefalte innlegg

Jeg venter på mensen,går på provera 10 dagers kur.

Regner med å få mensen i begynnelsen av neste uke.

Gruer meg litt,har jo ikke hatt det på 7 mnd.Er så redd for å blø mye,mye vondt i magen....svimmel..osv.

Men jeg overlever det vell og det er vell viktig nå å få rensa inni der.Ikke bra å gå for lenge uten mensen.

Har ihverfall god blodprosent,men kan da ikke begynne å blø for mye allikevel.

Fortsetter under...

Jeg gikk ikke så lenge som deg uten mensen, men jeg gikk først 5 mnd og så tre mnd uten mens før jeg fikk Provera. Man skal få mensen 3-7 dager etter Provera-slutt så vidt jeg husker. Jeg fikk det på dag 8, så ikke gi opp om det tar en dag ekstra. Jeg fikk en helt vanlig mens, ikke noe spesielt med den. Jeg har vanligvis menssmerter, men de var ikke verre denne gangen. Jeg fikk litt kviser og sov litt dårligere, men ellers var alt som normalt. Noen får flere symptomer, men Provera er ikke så sterk. Ikke noe å grue seg til, tvert i mot. Det føltes godt å endelig ha mensen igjen!

Etter jeg sluttet på p pillene (trionetta) så hadde jeg veldig uregelmessig mens i 4 måneder så var det slutt.

Etter 6-7 mnd prøvde jeg Dong Quai for å få tilbake mensen og bi gravid .... hadde da plutselig en dag med blod men ingenting mer.

Bestilte da time hos privat gynekolog i Sandvika som er spesialist på gynekologi og barnløse.

Da jeg kom dit og tok gu var jeg gravid =)

Heisann :-)

Jeg gikk 11 mnd uten mens, etter endt pp bruk. Var på utredning med invendig ultralyd, fikk konstantert pcos.

Har du vert på utredning?

Jeg er i dag gravid i uke 22, etter 22 prøve perioder, det som hjalp meg var laproskopi (brendte bort cyster) og bruk av metaformin, (medisin for de med alders diabetes og for de med pcos, pga noe med blodsukkeret)

For noen av oss blir veien lang, men en dag lykkes de fleste!!

Lykke til!!!!!!!!

klem

Jeg hadde gått 12 mnd uten mensen da jeg endelig hadde time hos gynekolog. Pcos..........Argh...

Er nå igang med pergo. Men foreløpig har ikke det gått så bra. Så har hatt mensen to ganger de siste to mnd. Det var skikkelig rart å blø igjen men man kommer fort inn igjen i det og tenker "å nei var det sånn det var med dette griseriet!"...

Neste for meg blir muligens er lapraskopi for å brenne cystene. Men øyner fortsatt et lite håp om at pergoen skal gjøre sitt.

Lykke til;-)

å jada det gjorde jeg titt og ofte det før, jeg har pcos.

Men nå har jeg mensen i allefall ca annenhver måned.

At du får veldig vondt er ikke sikkert, mest sannsynelig er ikke slimhinnen bygget noe særlig opp da du ikke har hatt EL

Annonse

Hei! jeg har aldri vært regelmessig.. kan ha mensen fra 1 gang i året til 3 ganger i året + - er ikke sånn at jeg blør så veldig mye synest jeg, men det er veldig forskjellig.. føler ikke at jeg har det verre enn andre som har mens, selv om det har gått et halvt år liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...