Gå til innhold

det er så vondt.. noen tips om bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg er bare i uke 20 å har fått bekkenløsning. Går sykemeldt. Vært hos fysioterapaut men syns han gjør vondt værre. Sover dårlig pga smerter når jeg rører meg, å klarer jo ikke å gjøre stort om dagen uten at tårene spretter pga smerten. Fler som har vært borti lignende? Tips om hvordan jeg skal bli kvitt smertene?

Fortsetter under...

Jeg har vært mye plaget med bekkenløsning både dette og det forrige svangerskapet. Jeg startet hos fysioterapaut sist gang, men det hjalp ikke. Så er vi så heldig at vi har en fysioterapaut som i tillegg er utdannet ostopat. Han gjorde underverker! Sist gang var jeg helt fin på slutten, og nå har jeg begynt hos han igjen. Er mye bedre etter kun ei behandling. Det som er litt dumt er at alternativ behandling ikke dekkes, så jeg må betale for hver time. I tillegg har jeg brukt bassenget aktivt, de anbefaler meg minimun to ganger i uka. Her er vi så heldige at vi har gravidsvømming i varmt basseng, som ledes av jordmødre. I tillegg svømmer jeg en gang i uka.

Vet ikke om dette er aktuel, men dett har i alle fall hjulpet meg. Ønsker deg lykke til!

Fysio kan egentlig ikkje gjere så mykje når det fyrst har begynt. Det er nesten berre for nytelsen en trenger gå der. Veit ikkje kor i landet du bur, men du kunne prøvt ein fysio som har tilleggsutdanning i t.d ostopati eller allmenn terapeut. Eg har gått hos kiropraktor siden eg blei gravid, og det har hjulpet meg til no. Hadde BL i forrige sv.skap (frå eg var 14/15 veker på vei), og ikkje blitt heilt kvitt symptomene.. elles kan det ve herlig berre ligge på sofaen med varmepute eller flaske på det "ømme" området, smøre deg med ein krem som heite fibroderm, ha sateng/silkelaken i senga så det blir lettere å snu seg. Unngå oppoverbakker i den grad du kan og selvfølgelig løfte riktig og ingen tunge ting... Men, undersøk kva som finnest av terapeuter i nærområdet ditt!!

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...