Gå til innhold

Evnt reaksjon på reker..? Håper noen vil svare!

Anbefalte innlegg

Skal bort i helgen og får servert reker. Det er noe jeg ikke har turt å spise før, da jenta mi har hatt mye magevondt. Hadde planer om å teste det ut først med ei skive i forkant, men det får jeg visst ikke gjort. Er det da dumt å satse på at det går bra å bare spise seg mett på det, eller bør jeg være forsiktig. Hvis hun reagerer, er det da værre om jeg har spist mye enn lite? Skal forøvrig drikke noe alkohol, så jeg skal ikke amme før morgenen etter, men det hjelper vel ikke?

Fortsetter under...

Maten henger vel egentlig lenger i enn alkoholen så vidt jeg har hørt. Tror egentlig ikke mengden mat har noe å si. Reagerer hun så reagerer hun. Men jeg ville nå forsøkt å spise reker jeg da. Hvis dere ikke har noen kjente allergier i familien vel og merke. Du kan jo evt pumpe ut nå i forkant og fryse ned melk som du kan gi henne den dagen det gjelder. Så pumper du bare og kaster for å ikke få spreng. Men noen reagerer og noen ikke. Så det må egentlig bare prøves ut.

Du sier du skal drikke alkohol og ikke amme før morgenen etter. Da er virkningen av rekene ute av kroppen også, så du kan trygt spise.

Men skal du amme etter at du har spist rekene er det noe annet. Matvraket reagerte veldig da jeg spiste reker, er kanskje det han har reagert verst på. Men det er ogå et par måneder siden nå, og siden da har ha sluttet å reagere på f.eks brus. Så mulig han ikke hadde reagert idag.Det kan tenkes det går bra siden jenta di er blitt fire måneder nå og tåler sikkert mer og mer med tiden. men hvis du skal være i et selskap eller noe i timene etter hadde jeg heller hoppet over rekene for sikkerhets skyld.

Hvis du må amme etter inntaket da.

Da ville jeg kanskje hørt med hs for sikkerhets skyld. Jeg har i hvert fall fått anbefalt å vente, for jeg tålte ikke reker da jeg var liten (har vokst det av meg). Vi har generelt mye allergier i familien, og jeg tør ikke ta sjanser. Men hør med hs, sånn at du kan slappe av i helgen:)

Skal spise det sent på kvelden (kanskje kl 22?) og pumpe meg på natta. Ammer ikke igjen før kanskje 12 timer etterpå, siden jeg skal drikke. Pappa`n passer henne.

Hvor lang tid tok det fra du spiste det til "matvraket" ditt (hehehe) reagerte da? Amma du da rett etter inntak? Hvordan regerte han?

Skal på HS i dag, så kan jo høre der og, men veldig fint å høre fra de som har erfart det selv og!

Annonse

De første 3 mnd har jeg måtte vært utrolig forsiktig med hva jeg spiste. Det endte med brødskive med leverpostei i lang periode.

Etter 3 mnd var dette over og jeg har spist aaaallllt i sommer. Dvs reker, jordbær, løk, kål ogsv.

Fordøyelsessystemet av gutten er såppas modent nå at han ikke reagerer lenger.

Han er snart 6 mnd

Spise det 22 pumpe og amme morgenen etter kan jeg ikke tenke meg at skal være noe problem, da hadde jeg spist med god samvittighet.

Da min reagerte ammet jeg mens jeg spiste samt en time eller to senere. Reaksjonen kom maks 2 eller 3 timer senere. Reaksjonen var intesn gråt og at han var utrøstelig stakkar.

Åt foresten scampi da jeg giftet meg tidliggere denne måneden pumpet meg før jeg la meg, og han spiste melken morgenen etter uten noen som helst reaksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...