Gå til innhold

angående løfting

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det andre som også driver å løfter vognen ut og inn av bilen??? Skal jeg komme meg rundt så har jeg ikke noe valg. Men det er nå ikke hver dag jeg gjør det da. Jeg prøver å begrense løftingen, men skal jeg ha et liv og få møte venner og familie så har jeg ikke noe valg. Har jeg venner og familie med meg har de bært lille Oda i bilsetet og tatt vognen ut og inn av bilen.

Det er nå gått 7 uker siden fødselen, og første gangen jeg løftet vognen var nok for ca 3 uker siden...huff er ikke stolt av det nei.

Hva risikerer jeg ved å løfte på vognen?? Noen som vet hvorfor vi må vente med løfting så lenge???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6048249-ang%C3%A5ende-l%C3%B8fting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

.......jeg løfta ikke vogna inn/ut av bila før tøtta her hadde passert godt over tre måneder. Når jeg skulle ut med bila passa jeg på å få vogna inn i bila mens kailln eller en av naboene var hjemme, og når jeg var i byen stoppa jeg rett og slett en kjekke type og ba om hjelp, og fikk aldri et eneste nei....;)

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle løfte tidlig pga "alt" skal få en sjanse til å komme på plass og gro skikkelig sammen, og fordi vi ikke skal strekke mer enn nødvendig på de stakkars magemusklene våres som fikk mer enn nok "juling" i forbindelse med ks.

For meg var det "lønnsomt" å følge rådet, og sørge for at alle andre bar/løfta vogn og andre tunge ting i nesten fire måneder etter ks. I dag, vel ni måneder etter ks er jeg i toppform. Ingen plager i ettertid, og ikke en gang har jeg et skikkelig synlig arr å skryte av......

Jeg skjønner ikke dette snakket om tre måneder. På sykehuset fikk jeg beskjed om ikke å løfte noe tyngre enn babyen de første 5-6 ukene. For å være på den sikre siden ventet jeg derfor 6 uker. Etter det har jeg løftet mye, akkurat som før. Har ikke fått vondt i magen/såret av den grunn. Har dere andre fått beskjed om å vente hele 3 måneder med å løfte???

Det var fysioterapauten på Haukeland som sa til meg iallfall at jeg måtte ikke løfte noe tyngre enn babyen de første 6 ukene, og være forsiktig med tyngre løft og trening før det har gått 12.

Sit-ups og trening av magen var iallfall utelukket før 12 uker, jeg spurte spesielt om det.

Annonse

Fikk beskjed om at jeg ikke skulle løfte tyngre enn guttungen de første 6 ukene. Og først etter 12 uker, kunne jeg gjøre stort sett aqlt jeg gjorde før.. Følgene av å løfte for tidlig var at jeg kunne få brokk...fikk jeg beskjed om på 6 ukers kontr.. Såret er jo grodd etter 6-8 uker..nok til at du kan bli gravid igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...