Gå til innhold

elli-karamelli.

Queen_of_the_road*2_gull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken sort hund er det du har da? :) ble nysgjerrig jeg nå.

klem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-)

Jeg har en Boxer, jeg! Åssen hund har du da?(mener jeg leste at du har en du også)

Skrevet

Åååå... De er skjønne!!! :) Har en labrador på 5 år jeg. Skikkelig kosevoffs, ligger litt i sengen om morgenen for å få litt kos før jobb, ligger i sofaen, sitter i fanget (noe som var enklere før han ble 35 kg da), han blir rett og slett bahandlet som et barn.. Kjenner oss som mamma og pappa, og sier jeg til han "skal vi ta en tur til bestemor og bestefar?", vet han straks hvor vi skal. Eller "hvor er pappa?" så tusler han rett bort till samboeren min.. =) hihi... Artige skapninger dette. =)

Skrevet

Ja, hunder er så utrolig hærlige:-) Min har også plass i senga,men de andre møblene får han holde seg unna;-)

Morsomt når store vofser tror de er små babyer og skal sitte fanget,de innser ikke at det rett og slett ikke er plass! Men; der det er hjerterom, er det husrom,hi-hi!

Skal skaffe en til,tror jeg. Ser jo ikke ut til at det blir barn på en stund,så da får jeg trøste meg med hundebaby:-)

Skrevet

Uff... Du må ikke si det en gang... ;) Har så utrolig lyst på en valp til... Helst en hvit labrador, siden jeg har en svart nå... Men tror jeg bare må prøve å styre unna.. =)

Hadde jeg hatt tid, altså en jobb der jeg kunne ta permisjon når det passet eller ikke hadde jobb, hadde jeg nok begynt med oppdrett.. Problemet er vel helst at jeg hadde nok ikke greid å gitt bort noen av valpene da... =) hehe...

Har bilde av "sønnen" min på kontorpulten også jeg... =) Sånn at jeg kan se på han når jeg savner han... ;)

Skrevet

Er litt mas med valp,enig i det. Vil gjerne overta en voksen,men er ikke så mange av min rase som omplasseres. Blir nok å vente med hundebaby enda en stund,må komme oss i ordentlig hus og sånt først ? bestemme om vi skal fortsette å bo i Norge,eller om vi skal gå crazy å finne på noe annet en tradisjonelt norsk hverdagsliv i fremtida...(bli iallfall noen år til,men må jo tenke på slikt når man anskaffer seg dyr)

Oppdrett hadde vært stas,men tror også jeg ville fått problemer med å gi vekk noen!

Skrevet

Syns det er så trist med hunder som må omplasseres jeg.... :-/ Men er jo bra at noen tar imot de. Men da mener jeg at de som skaffet den i første omgang ikke tenkte nok på hvordan det er med hund. For de lever jo i 10-15 år, de vil alltid være der og kreve oppmerksomheten din, de må passes på, stelles, og de SKAL ha et verdig liv!!!!!!!!!!!! Er alt for mange hunder rundt om som blir stuet vekk i bur, på små rom osv.. Mange har jo hunden kun for å bruke den på jakt, og ellers i året sitter den på vent... Blir så frustrert av sånn.. De er jo levende vesen, med følelser og behov. Uff.. Blir lei meg av å tenke på de stakkars hundene..

Ser jo stor forskjel på min som ha et godt liv og hunder vi møter som ikke har det fullt så godt.. Sitter å stirrer ned i bakken når du prøver å få kontakt med de.. Skjelver bare eieren ser på de...

Hunder skal loggre når de blir klappet og hilst på...

Halen til hunden min er jo aldri i ro.. Den peker litt opp og vifter hele tiden han er våken. =) Sånn det skal være.

Har tenkt litt på å flytte vi også.. Men bare innom landet her da. Leker litt med tanken på å flytte sør over. På østlandet en plass, men blir vel mest bare med tanken... Har jo alle venner og det meste av famillie her oppe da, så tror det hadde blitt rart å flytte likevel...

Hvor har dere tenkt på å evnt. flytte da?

Skrevet

Hei igjen! Skulle bare bare komme med ei unskyldning for igår,datt bare ut av nett skjønner du,ikke meningen å være uhøflig å ikke svare videre på tråden her! Hadde skrevet det laaange svaret,men så datt bare hele dritten ut:-( Har vært uten skikkelig nett i 2,5 måned(tusen takk,NextGentel!) men har tjyvlånt naboens nett,men det kommer og går visst... nå er vårt eget trådløse oppe og går igjen! Jippi!

Er på tur ut,bare skummer igjennom innleggene fra igår og tidligere idag først:-)

Vi leker litt med tanken på å rømme avsted til et eller annet paradis-lignende sted. Har vært ute å reist ett år nå,og det føltes litt kjipt å komme hjem til kulda igjen,og alle hverdagsproblemer et vanlig norsk A4-liv byr på(hvor en skal bo,like jobben sin,skyld og gjeld,været osv osv..) Antagelig blir det aldri å skje,men akkurat nå frister det å bare stikke av igjen!

Uansett vil vi ut av leiligheten og inn i hus,men vanskelig å finne noe en kan trives med her i Oslo,alt som er sentralt er svindyrt,og skal du ha råd til bil,båt og andre leketøy i tillegg til å ha hus med hage nær sjøen og marka,så må en laaaaaangt ut i Akershus,og da blir det laaaaang vei til jobb i byen. Ikke så digg å kaste bort halve fritida på kø-kjøring heller:-( Ja ja,det dukker vel opp noe!

Trives egentlig helt greit på østlandet,ingen av oss kommer herfra,men det er ganske kjekt å være litt på avstand fra familie,kunne passe sine egne saker liksom. Bare vi kommer oss ut ifra byen,så skal vi være fornøyde(for en stund iallfall!)

Jippi,nå regner det igjen:-( Tror jeg drøyer den ut-gåinga en stund til det roer seg!

Skrevet

En ting er jo greit med å bo her hvor jeg bor da, billige hus.. =) Men jeg bor jo på landet da.

Nettet hjemme hos også har vært super ustabilt i et halv år.. De sier det er pga at en sender blir påvirket av flo og fjære.. Men jeg vet ikke helt jeg.. Syns det varierer veldig hele tiden. Det er til å bli sprø av!! Grrr.. jaja.. Ikke har vi fått regning på det heller, selv om vi har ringt flere ganger å spurt etter. Har sagt at det ikke blir betalt full pris fo noe som ikke fungerer som det skal da men.. Er jo litt rart...

Må bare si at jeg hadde ikke taklet å bodd i Oslo.. For det første fordi man er så avhengig av andre, altså toget, trikken, bussen osv, skal man jo kjøre selv blir man jo stående å stampe i kø.. og for det andre, fordi det er så mye svineri der.. Men det kommer vel nordover også det etterhvert.

Beklger om jeg svarer skjelden men må jobbe litt innimellom også.. ;)

Skrevet

Skjønner hva du mener... Skjer jo endel negativt her i Oslo,men har heldigvis ikke vært utsatt for noe selv. Er jo bare ute alene på dagtid likevel,og da er en relativt trygg:-)

Hadde det ikke vært for at mannen min er avhengig av å bo i Oslo mtp på jobb,så hadde vi flytta sporenstreks! Men da må han gå ned til halve lønna,og siden jeg ikke jobber enda(har litt skole igjen) og forhåpentligvis blir gravid snart,så er vi helt avhengig av at han har en god lønn for at vi skal kunne ha hus og bil og sånt.

Men finnes jo mange fine steder på østlandet som er godt unna Oslo by(Tønsberg er fint),så om dere ønsker å flytte,så er det absolutt muligheter:-) Det er også en del fine steder om du kjører sørover,f.eks Arendal.

Huff,det høljer virkelig ned her nå,men jeg må ut en tur,blir gærn av å sitte inne!(skal egentlig gjøre fornuftige ting nå,som skole-relaterte ting,men ... bah!)

Skrevet

Nei, man kan jo ikke bli paranoid heller da.. Må vel bare prøve å la være å tenke på det vil jeg tro.. :)

Og penger må man jo ha, spesielt når du går skole, og prøver på en graviditet.. :)

Blir vel ikke til at vi flytter, men er jo litt kjekt å leke med tanken. =)

Sykepleier du utdanner deg til? (tror det var det jeg leste en dag her..)

Man blir jo helt avhengig av denne siden jo.. :-/ hehe.. Så er ikke enkelt å gjøre de tingene man egentlig burde.. ;)

Skrevet

Ja,gøy å drømme litt om hva en kunne gjort. Er litt tilhenger av å faktisk gjøre det en drømmer om,så kan nok finne på noen sprell ettrhvert. Har gjort det før,og det er utrolig befriende:-) Anbefales!

Ikke sykepleien på meg nei,men fysioterapi :-) Men tror jeg kunne tenkt meg en annen jobb enn det,føles ikke helt rett,men men... (er vel derfor jeg sliter med motivasjonen også. Har bare bittelitt igjen!)

Hva jobber du med da?

Skrevet

Ja, det er liksom det som har gjort at vi har ventet til nå med barn.. Vi liker å være spontane, reise av sted på kort varsel, gjøre små prø ting. Men har kommet fram til at om vi skal vente til vi er helt klare for det, blir vi det aldri.. :)

fysioterapi ja.. Bommet der jeg da... :) Det er noe jeg hadde veldig lyst til å bli også, men ble teknisk tegner istede da. ;) Jobber på arkitektkontor, og trives veldig godt med det. =)

Hmm.. Er litt kjipt om man finner ut av at det man utdanner seg til ikke var så kjekt likevel, så håper du finner ut at det er en knall jobb likevell!! =)

Skrevet

Er jo aldri for sent til å starte opp med nye studier dersom du vil gjøre noe annet en dag:-) For min del er jeg ferdig med studie-tiden når jeg har fullført fysio. Orker ikke mer,har studert 8 år på univ.,og det holder!

Har et ønske om at vi skal kunne drive noe eget en dag,jeg og mannen min,slik at vi kan styre arbeidsdagene og ferier slik vi ønsker selv. Kunne ta fri et halvår å reise. Eller aller helst: vinne penger i lotto slik at vi slipper å jobbe:-))) Har litt sånn sør-amerikansk/karibisk arbeidsmentalitet; jobbe minst mulig for mest mulig penger,he-he!

Skrevet

hehe.. Ja, men da er vi to. =) Håper på lottoen i morgen jeg da!! Er jo sånn gull lotto. =)

Men vet ikke om jeg vil drive noe jeg da. Syns det er veldig greit å bare være ansatt også. :) Har jo lekt med tanken på å starte opp ting og tang, men er man vanlig ansatt, får man fast sum med penger i måneden, og faste arbeidstider... =) Men det er jo sånn som kan forandre seg etter hvert det da..

Er greit nok med skole og studier, men har man først jobbet noen år, tror jeg det er vanskelig å plutselig ikke ha noe fast inntekt.. :) Men sånn tar jeg som det kommer. Det gjør jeg med det meste egentlig. ;) Best det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...