Elle Vilde Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Er i 38. uke og begynner å bli skikkelig lei. Babyen kjennes enorm ut, mange av sparkene er direkte vonde. Har skikkelig stikking nedover mange ganger om dagen, som gjør ordentlig vondt, masse kynnere, masse menssmerter i mage og rygg, problemer med å sove om natta fordi jeg ikke finner noen komfortable stillinger + at babyen spreller vilt der inne innimellom, og sliter med å gå på do. Jeg vil ha babyen ut nå!!!! Var hos jordmor og hun virket overrasket over at jeg var lei nå, siden jeg ikke hadde kommet til termin en gang enda. Har liksom satset på å føde i uke 38, jeg da, særlig siden første barn ble født 38+0 - og det er i morgen - men det var keisersnitt, da, så det var jo ikke kroppen min som sørget for at hun kom før termin... Flere som har det slik her, og som ikke er helt ved termin enda? Jordmor sa forøvrig at det ikke var noen råd for å få fødsel i gang som var dokumentert virksomme. Hun nevnte blant annet sex, spise diverse ting (fødepizza blant annet) og sa at forskning ikke tydet på at dette hjalp. Det eneste hun sa man kunne prøve når man hadde regelmessige kynnere var å trekke i brystvortene for å stimulere oxytocindannelsen. Virket på henne som om det kunne fungere, så tipset er herved overbrakt dere andre som er leie... Har ikke prøvd det selv enda, for kynnerne har ikke vært regelmessige etter jeg var hos jordmor. SUKK!!!
Ninn (har født:) Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Hei på deg! Jeg skjønner hvordan du har det, jeg er veldig lei selv, men jeg har bare 6 dager til termin (termin 30 august). Jeg har vært lei i 2 uker allerede og fra uke 37 (BIM uke 38) syntes jeg at babyen godt kunne komme, men her venter jegt fortsatt til tross for tegningsblødning to ganger....hmm...håper bare nå at jeg ikke må gå over tiden. Ja, ellers har jeg mye mensvondt i rygg/ mage, masse vonde stikninger, nedpress, kynnere osv, men ingen rier enda. Det er vanskelig å sove om natta, babyen er stor og føles godt når man skifter stilling. Masse lykke til, krysser fingrene for at det skjer noe snaaaart:)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Jeg er også dritt lei og jeg har 3 uker igjen..... Dette er 3 gang for meg så jeg hadde håpet at barnet i alle fall kom før termin. Føler meg bare som en svær ku nå. Dessuten er det tungt å være så gravid med 2 andre barn fra før..... Jeg er ikke glad i tilstanden gravid.... Utrolig slitsomt fra første stund egentlig. Er det ikke dte ene så er det det andre..... :-)))) Egentlig litt godt og høre at andre føler som en selv.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Hva er "fødepizza"? :-)))) Har sett at det har stått tidligere også....
Boulengerina Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Jeg og er drittlei.. Har 18 dager (37+6) igjen i dag og holder på å gå på veggen.. Lurer av og til på hvorfor jeg var så dum som rotet meg opp i dette en gang til.. hehe.. Mener det jo ikke egentlig, men noen ganger føles det uutholdelig å være gravid! Vondt, vondt og atter vondt.. Og det gjør ikke saken bedre å ha en liten aktiv krabat på 17 mnd å ta vare på! Fødte sist i uke 38+5, men tror egentlig jeg vil å lenger nå.. Har nesten ingen tegn til at fødselen er rundt hjørnet, så jeg har innstilt meg på å gå til termin..
Boulengerina Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 fødepizza er forresten en pizza noen mener vil hjelpe å sette i gang fødselen. Viss du vil ha oppskriften kan du gå under kjerringråd og tips for å sette i gang fødsel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå