Gå til innhold

Nårg går man til legen for første gang?


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå er jeg tilbake her og venter 2 mann i april.

Har beregnet at jeg er i 6 uke.

Husker ikke fra sist når jeg gikk til legen.

Hva er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg selv venter nr2 i april og lurte på det samme. Legekontoret sa at jeg skulle bestille time til uke 10-12 for første kontroll.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå ut døra og gå til legen nå. Er kun 5+3. Ikke normalt å gå så tidlig. Tror de fleste går i uke 10-12.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt mellom uke 8-12, men anbefales å vente til uke 10. Blodprøvene skal helst taes i uke 10- 12. Ring legekontoret så setter de time når de vanligvis tar inn til 1 kontroll.

 

Gratulerer med graviditeten og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakka med legen min om dette i går morges på telefon.... han sa at det ikke var noen fasitsvar på dette.. kun at det ble ANBEFALT å ta en tur innom for sjekk før 12.uke...

 

jeg er 6+1 i dag, og har tenkt meg iveg neste uke en gang... tar en sånn kort-time, for han har ikke noe ledig før 18.september...:s

 

jeg personlig vil gjøre det sånn fordi jeg skal avklare en del ting som jeg skal ha oppfølging på i dette sv.skap, i og med at det forrige endte med hastekeisersnitt og svangerskapsforgiftning.. gikk gjennom hele sv.skapet med høyt blodtrykk bl.a.. var et meget tungt sv,skap.. sliter med en del tanker rundt dette med fødsel og sv.skap.. redsel og sånn..

 

så skal avklare en del ting med en gang, slik at jeg kan kreve tettere oppfølging med hyppige kontroller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var hos legen i 9. uke (før har de jo sagt at du kan ha første legekontroll i ukene 8-12). Jeg fikk da beskjed om at det har kommet nye regler, slik at de ikke kan ta noen prøver før i 12.uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her som jeg bor, går man til jordmor først. Ringte og spurte henne om man gikk til eller JM først. Da sa hun at første kontrollen var hos henne. Det syns jeg er helt greit, hun er jo ekspert på dette:-)

Så jeg har fått time 7 september og er da ca 11 uker på vei da.

Her oppe har vi ingen mulighet til og ta tidlig eller privat UL, da må vi reise en 40-50 mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei dere jenter.

Jeg venter også nr 2 i April og har fått legetime neste uke og da er jeg 7+2.

Det er min første legetime dette svangerskapet.

I mitt første svangerskap var jeg mye tidligere til legen.

 

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De virkelig viktige prøvene får ikke legene tatt før i uke 12.

Jeg skal selv til ultralyd først i uke 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...