mulle-mamma Skrevet 24. august 2006 #1 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg trodde ikke jeg skulle få dette problemet med gutten min, men nå sitter jeg her jeg også... Han er 2,5 år og begynte i barnehagen i høst.Har alltid vært veldig tillitsfull og glad i mennesker, og han har aldri skreket når eg har gått når han har skullet være alene hos andre. Første uka i barnehagen (han er bare tre dager) gikk helt fint, men nå vil han ikke mer. Begynner før vi går hjemmefra med "jeg vil ikke i barnehagen, jeg vil være hjemme". Og skriker når vi går fra han i barnehagen. Har ringt de fleste dagene og spurt hvordan det går - og da går det helt fint etter at jeg har gått. Dette er jo ikke noe ukjent fenomen, men jeg skulle gjerne høre hva dere med liknende erfaringer mener. Hvor lang tid må jeg regne med at det tar før det går seg til? Kan det være noe sant i det han sier når han ikke vil være der, - eller er det bar for å teste oss? Han sier "ikke" til det meste for tida (en god del trass, ja!), men som mamma blir jeg jo usikker også da... Noen som har noen råd eller meninger til meg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6047649-vil-ikke-i-barnehagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly❄️ Skrevet 26. august 2006 #2 Del Skrevet 26. august 2006 å, som jeg kjenner meg i gjen! Gutten min har også begynt i barnehagen nå, og han er 2 år og 3 mnd. Han gråter så sårt hver gang vi går derifra, men han gir seg visst rett etter det da. Men likevel.. Han er der 4 dager i uken, men ikke fulle dager enda. Han er også en veldig utadvent gutt, men i barnehagen virker han så annerledes. Som om han plutselig ble beskjeden og usikker. Fælt for en mor og se på... Hvis jeg spør han om hva han har gjort i barnehagen, vil han ikke snakke om d. Og så sier han; Ikke reise i barnehagen, ikke nå. Virker liksom som han ikke trives så alt for godt, eller det bare fordi han ikke er vant til det enda?? Håper så innderlig at han koser seg der.. kunne ønske jeg kunne satt opp et kamera som filmet han gjennom en hel dag, så jeg fikk se hvordan oppførselen hans var mens han var der. Det går jo ikke, men kunne nesten ønske;) HUff, ikke greit dette... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6047649-vil-ikke-i-barnehagen/#findComment-6076194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå