Gå til innhold

HVordan gjør dere med permisjonen? (samme som januar-klubben)

Anbefalte innlegg

Hei!

Klarer ikke helt å bestemme meg angående permisjon! Om jeg skal ha full eller 80%, evt tidskonto (hvordan fungerer det?), hvor mye skal pappa ha, osv....

Er fristende å være lengst mulig borte fra jobb, da jeg er rimelig kei og har store planer om å ta noen nettstudier og søke ny jobb etter permisjon. Samtidg er jeg redd for å gå på veggen her hjemme, men får vel nok å henge fingrene i ;)

Også er det jo økonomien da, med hus og bil, høye strømpriser og økende rente - litt bekymret for å gå ned i lønn...

hmm....

Noen som har dette klart for seg og lyst til å dele det med meg og andre??

ha en fin dag jenter :)

Fortsetter under...

Siden jeg er student og ikke har fått snakket med rådgiver enda er jeg litt usikker på alle detaljer, men planen vår er at jeg blir hjemme fra januar til august, og at pappan blir hjemme resten av året (forhåpentligvis med en god overlapping på sommeren, alt ettersom hvordan dette med permisjon fra skolen fungerer osv).

Økonomisk tror jeg vi ender opp med omtrent like mye inn uansett løsning, bortsett fra at pengene fra Lånekassa enten blir lån, eller stipend, alt ettersom. Dette merker jeg uansett ikke noe til før lånet skal tilbakebetales, den tid den sorg.

Jeg vet at det kommer til å bli kjempehardt for meg å begynne på studiene når pappan overtar permisjonen, men samtidig er jeg utrolig glad for at han har lyst på så mye permisjon. Jeg tror det er veldig bra for forholdet mellom far og barnet at han får ansvaret helt alene når jeg er borte. Vi har planer om å dele på alt ansvar fra starten av, men jeg mistenker at det er litt lett for mor "å ta styringa", uansett om det er bevisst eller ikke. Denne løsningen kommer i hvertfall til å fungere bra for oss tror vi, selv om jeg har respekt for at andre tar en helt annen fordeling :-)