Gå til innhold

HVordan gjør dere med permisjonen? (samme som januar-klubben)

Anbefalte innlegg

Hei!

Klarer ikke helt å bestemme meg angående permisjon! Om jeg skal ha full eller 80%, evt tidskonto (hvordan fungerer det?), hvor mye skal pappa ha, osv....

Er fristende å være lengst mulig borte fra jobb, da jeg er rimelig kei og har store planer om å ta noen nettstudier og søke ny jobb etter permisjon. Samtidg er jeg redd for å gå på veggen her hjemme, men får vel nok å henge fingrene i ;)

Også er det jo økonomien da, med hus og bil, høye strømpriser og økende rente - litt bekymret for å gå ned i lønn...

hmm....

Noen som har dette klart for seg og lyst til å dele det med meg og andre??

ha en fin dag jenter :)

Fortsetter under...

Siden jeg er student og ikke har fått snakket med rådgiver enda er jeg litt usikker på alle detaljer, men planen vår er at jeg blir hjemme fra januar til august, og at pappan blir hjemme resten av året (forhåpentligvis med en god overlapping på sommeren, alt ettersom hvordan dette med permisjon fra skolen fungerer osv).

Økonomisk tror jeg vi ender opp med omtrent like mye inn uansett løsning, bortsett fra at pengene fra Lånekassa enten blir lån, eller stipend, alt ettersom. Dette merker jeg uansett ikke noe til før lånet skal tilbakebetales, den tid den sorg.

Jeg vet at det kommer til å bli kjempehardt for meg å begynne på studiene når pappan overtar permisjonen, men samtidig er jeg utrolig glad for at han har lyst på så mye permisjon. Jeg tror det er veldig bra for forholdet mellom far og barnet at han får ansvaret helt alene når jeg er borte. Vi har planer om å dele på alt ansvar fra starten av, men jeg mistenker at det er litt lett for mor "å ta styringa", uansett om det er bevisst eller ikke. Denne løsningen kommer i hvertfall til å fungere bra for oss tror vi, selv om jeg har respekt for at andre tar en helt annen fordeling :-)

Sist gang var jeg mest hjemme, pappaen tok sine 4 uker som det var før. Nå har jo far 6 uker. Vi skulle gjerne ha delt det anderledes, men det gikk ikke pga flytting og han beg i ny jobb. Vi hadde 80 %lønn i 52 uker.

Jeg har bare 60 % stilling i jobb denne gangen. Denne gangen blir det nok 100 % lønn i 44 uker og vi kommer nok til å dele jevnere. Har termin i januar, så jeg tenker vi bytter til sommeren en gang.

Satser på barnehageplass tidlig evt pass hos dagmamma el min mor til barnehageplass blir klart. Bor i en by på sørlandet og her er god dekning. Vil nok bli fint sammen med storesøster i barnehagen:)

Jeg vet ikke hvordan det fungerer med tidskonto...

Vi blir antakelig å ta ut full permisjon i 10 måneder, med 8 mnd til meg og 2 mnd til pappaen. Er vårt tredje barn. Første gang tok vi ut 80% permisjon i 12 måneder, alt til meg. Andre gang, 80% i 12 måneder, 4 mnd til meg og 8 mnd til pappaen.

Første gang var jeg så usikker på alt dette med barn at jeg ikke turte annet enn å ta ut alt selv. Siden jeg ikke visste hvordan det ville fungere med amming og min egen form. Pluss at jeg var lei jobben :)

Andre gang hadde jeg nettopp begynt i ny jobb etter halvannet år med permisjon, så jeg var lei av å gå hjemme + at pappaen hadde lyst å delta mer.

Nå tredje gang, ville det nok vært best å delt 50-50, men pga at min jobb har sine topper med arbeidsmengder, forskyver vi min startdato på jobb til en roligere periode. Sist gang måtte jeg ta unna en masse jobb som bare hadde blitt liggende siden de ikke satte inn vikar + hoppe rett på arbeidet som da var på sitt mest intensive, samtidig som jeg i praksis hadde redusert stilling pga ammefri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...