Gå til innhold

Min historie om hvordan å bli mamma igjen

Anbefalte innlegg

Åh :) Så flott at du ville dele den med oss! Vi er forskjellige og i ulike faser av livet. Synes det er en fair måte å gjøre det på når man vil ha barn alene! Det viktigste er at barnet føler seg ønsket og elsket, og noe sier meg at det ikke vil mangle noe med deg som mamma!

Jeg er i utgangspunktet av den oppfatningen at et barn trenger en mamma og en pappa... Men har et par venninner som har vokst opp med fedre de sikkert kunne ha klart seg mye bedre uten. Så :) Ser absolutt at dette i mange tilfeller kan fungere like bra!!!

Ønsker deg lykkelykke til med videre prøving!!! Krysser fingrene for at den sitter på neste pp!!! *klem*

Fortsetter under...

Takk for et fint innlegg! Jeg hadde håpet veldig på å bli ferdig med dette styret med denne mannen. Han er fin og flott, men det er en spesiell måte å bli gravid på da. Gleder meg til jeg slipper dette styret!! Men må bare innse at jeg må bestille han på nytt... ja ja...

Annonse

hei!

syns du er kjempetøff som står frem og forteller din historie. og ønker deg all lykke til videre. det er ikek alltid det er en fordel å være to heller. en dag treffer du nok noen du vil dele livet og barnet med og som blir glad for ditt valg :)

forstår du er sinna og fortvilt over mens i dag. men en dag lykkes det for alle...deg innkludert :)

lykke til

Annonse

hei igjen :)

måtte bare kommentere en ting. Ikke bry deg om noen sier dette er feil. Donoren vet jo om det og vil dette selv. Det er mange som har sex uten å vilel bli gravid men blir det og beholder barnet mot "donorens" vilje.

jeg fikk mine to barn alene først. ene ble jo jeg bare gravid...så hadde jeg en liten ennattsaffære med min eks og vi skulle snakke, men endte i seng. utyen å ha fått tilbake mens etter førstemann og hoppet av...men jaggu meg ble jeg gravid. og jeg beholdt. ikke at faren øsnket det...men han var med på det.

men helt ærlig det du gjør og ikke mer umoralsk enn hva andre gjør :)

Takk for det WeTo!

Hadde forventet kritikk, men den har uteblitt helt til nå. Også i dag da, når jeg er så på tryne!! Men men, jeg bryr meg overhodet ikke over hu dolly jenta, men i dag tåler jeg ikke mye.

hei Maja-Mor!

jeg har ei venninne som fikk en gutt for to år siden,og hun skrev "ønsker ikke å oppgi" på feltet der fars navn osv skulle stå. (ble gravid med dobbelt så gammel mann....=/ )

ønsker deg lykke til og håper det klaffer snart =)

Hei Maja-mor, og takk for at du delte din historie med oss, det var en ærlig sak av deg å stå frem med din historie.. flott.

Dere har jo en avtale, skriftlig eller muntlig på dette ( du og donoren..)... som jeg så ei hadde skrevet her før meg så hadde hennes venninnne oppført "ønsker ikke å oppgi far", er det noe du kommer til å gjøre, eller skrive far ukjent... det vil vel kansje være avgjørende for om du får bidrag fra staten eller ikke. Du har valgt å ta deg av barnet alene, vil du også ta alt det økonomiske alene?

Du må være en sterk jente, jeg beundrer dere alenemødre... jeg syns det til tider er veldig tøft å være forledre og vi er to..., og noen ganger føler jeg at jeg er så sliten, eller at ungen vår strekker det så langt... jeg tror aldri jeg hadde klart det helt alene... derfor gjør dere alene mødre en glimrende jobb som tar dette på strak arm...

Stå på. lykke til.... :-)

klem

God morgen darlingand :-)

Tusen takk for at du sa dette. Jeg håper jo at den dagen kommer at jeg skal fylle ut papirer ang svangerskap! Javel, da kan jeg bare skrive at jeg ønsker ikke å oppgi. Var redd for at jeg måtte si at jeg ikke visste hvem faren var for å skrive ukjent...

Takk for det!

Ha en fin dag :-)

Hei Trollemor!

Da skriver jeg ønsker ikke å oppgi, hvis de lar meg gjøre det. Går ut ifra at de vil ha hele historien. Legegn min er ok å fortelle den til. Men ikke Tr.kontoret, håper jeg slipper. Er det egentlig lov å bruke donor her i norge? Vel, det er jo lov å bli gravid.... Så det går vel fint. Må bare bli gravid først.

Blir vel at jeg får, hmmm, hva heter det da? Noe de som ikke får farsbidrag får..er på 1230.- Det er det jeg ser for meg at jeg får. I stedet for farsbidrag. For det skal han jo ikke betale. Har jo ikke spurt han om det, men det virker for urimelig!

Ja, jeg er en sterk jente, bortsett fra på dager når jeg får den forbanskede tanta på besøk ;-)

Jeg er alene fra før med en datter på 7 og klarer meg utmerket. Jeg har hjelp fra venner, naboer og ikke minst foreldre. Så alle de gjør alt så mye lettere. SELV OM det er tøft og måtte gjøre alt og batale for alt. Men dette er en situasjon jeg har valgt selv og ønsker å være alene fremover. Har en elsker i ny og ne da :-)

Takk for fint innlegg!!

Klem fra meg

hei:)

trygdekontoret har ikke noe med hvordan eller hva. jeg hadde ikke fortalt de eller legen hvordan det er planlagt, så det ikke står noe sted. staten vil da betale deg bidragsforskudd. det er bare å si" jeg vet ikke hvem faren er" resten har de ikke noe med.

http://trygdeetaten.no/default.asp?strTema=familie&path=barnebidrag&path_sub=bidragsforskudd

du har rett til fult bidragsforskudd

"I de tilfeller mor ikke har oppgitt noen mulig far på fødselsmeldingen innkalles mor til

samtale på trygdekontoret. Her må hun opplyse om en mulig far eller ukjent far. Dersom mor

ikke ønsker eller kan oppgi hvem som er far til barnet, sendes farskapssaken til

Fylkestrygdekontoret for eventuell henleggelse."

detter fra http://odin.dep.no/filarkiv/266469/Sagene_trygdekontor.pdf

men om trygdekontoret får mistanke om hvem som kan være faren så kan de gå til sak selv å kreve blodprøve og farskapfastsettelse. de vil jo helst faren betaler. så jeg tror jeg ikke hadde nevnt dette for legen eller jordmor eller noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...