Gå til innhold

Min historie om hvordan å bli mamma igjen

Anbefalte innlegg

Jeg ser et innlegg her hvor man skal fortelle om sin sivilstand. Vet jo at jeg ikke må, men vil alikevle dele dette med dere. Jeg har ikke kjæreste jeg!! Jeg er single og ønsker og fortsette med det. Trives veldig godt alene :-) Har mange venner, så jeg klarer meg finr. Har forhold inneimellom, men som sagt så ønsker jeg å bo alene.

MEN jeg har en datter på 7 år og ønsker meg et barn til. Har tenkt frem og tilbake på det og luftet det for mine venner. Så plutselig en dag så sier en vennine at hun kjenner en som kunne tenke seg å donere sæd. Hmm, tenkte jeg. Det var jo en tanke.

Så sånn ble det. Han donerer og jeg håper på at det resulterer i en baby. Han skal ikke ha noe samvær med babyen. Hva jeg skal si til babyen om pappa'n vet jeg ikke enda. Men jeg har god tid.

Det er nok mange som syntes at dette er egoistisk av meg, og det er det nok. Det er JEG som ønsker dette barnet og jeg skal oppdra det alene. Men jeg kommer til å gi barnet et godt hjem og en flott familie.

Vel, det er ståa her.

Fortsetter under...

=)

Jeg må bare si at jeg tror ikke det har så mye å si for barnet. :) Så lenge barnet er virkelig ønsket og elsket, så tror jeg barnet føler seg vel. Er kansje enklere for et barn å svelge at mamma ønsket meg så mye at hun fikk hjelp av sykehuset etc. til å få meg, enn at pappa ikke vil se meg, fordi han ikke ønsket seg barn og ikke elsker mamma.. Er jo mange barn som vokser opp i den situasjonen også.. Så tror ikke du skal være redd for å være egoistisk osv..... De fleste barn blir jo (heldigvis) til fordi foreldrene ønsker det så sterkt.

Så du har min fulle støtte der!! =)

Lykke til!!

Hei

Jeg syns vi alle skal tenke over at vi ikke er like av og til...

Jeg ble rørt av din ærlighet og åpenhet jeg Maja-Mor :)

Ikke alle har de samme ønskene og de samme behovene for å leve i fast fellesskap med en mann. DET har vi iallefall ALLE forståelse for innimellom eller hva ? He,he

Jeg vil si takk for at du delte dette med oss, og så vil jeg ønske deg LYKKE TIL med babyprosjektet :)

Oj, detta innlegget var annerledes:-) Bra! Godt å lese innlegg om noe annet enn tolking av tester,mensmurringer og vitaminer! (når man har vanka her halvannet år blir man ganske lei av de fleste temaer...)

Vet ikke helt hva jeg synes, jeg. Tror også du kommer til å klare dette helt fint,men synes også det ville vært bra for barnet med en farsfigur å forholde seg til(regelmessig,ikke bestefar eller onkel en gang i uka eller noe...) Vet det er mange barn der ute som vokser opp og aldri har sett far,men som oftest er jo ikke det intensjonen fra starten av. at du ikke bare går ut på byen å "velger deg ut en" synes jeg er kjempebra,for det skjer desverre alt for oft,eog det er trist!

Hvordan er ditt forhold til denne "donoren" da? Har du noen kontrakt med han på hvordan han skal forholde seg til barnet i fremtida? Hva om han plutselig ønsker å ha noe med barnet og gjøre? Skal han stå oppført som far på fødselsattesten? Enn om barnet blir sterkt handikappet,og du trenger mer hjelp enn du regnet med,både omsorgsmessig og økonomisk,skal han hjelpe til da?

Håper du har tenkt godt igjennom dette,for det er en ganske stor greie dette her. Men jeg skal ikke kritisere valget ditt,det har jeg ingen rett til. Håper bare det beste for deg,og at du er psykisk sterk nok til å takle det som evt. kan dukke opp underveis i prosessen(worst case scenario)

Blir spennende å følge deg fremover,du må ha masse lykke til! Hold oss oppdaterte:-)

P.S Er jo selvfølgelig voldsomt nyskjerrig på åssen dere løser dette rent praktisk?? Altså,selve "doneringen",hi-hi!!!

Hei Maja mor!

Jeg må bare si at du virker utrolig tøff som tør dette og roser deg for det! Og jeg synes dette er en mye bedre "metode" enn å "lure" en mann under onenightstand eller lignende. Jeg synes du er mye mindre egoistisk enn de som blir gravide uten å tenke seg om med en de ikke var glad i, du har tenkt nøye gjennom det og overveid det. Jeg tror også det er bedre for et barn å ikke vite hvem faren sin er enn å ha en far som f.eks. er rusmisbruker og til stadighet lover og svikter eller åpenbart ikke bryr seg, det skaper usikkerhet hos barnet. Nå vet jeg ikke åssen økonomi du har, men går ut ifra at den er ok siden du planlegger dette. Synes også dette er en viktig faktor og ditt barn vil kanskje få det bedre enn barna som har foreldre med veldig dårlig råd. Eller barn som til stadighet ser mor og far krangle. Dessuten kan det hende du treffer en super mann senere som kan fungere som en far til barnet ditt.

Problemet kan imidlertid oppstå hvis donoren plutselig vil ha kontakt med barnet allikevel senere da, sånn sett er det kanskje bedre med en helt anonym donor?... Men det trenger jo ikke bli noe problem heller, dessuten kan man ikke forutse alt her i verden.

Ønsker deg masse lykke til, og hold oss oppdatert om åssen det går:)

Annonse

Hei elli-karamelli..

Takk for fint innlegg. Ja, jeg har også tenkt på at det er ikke sikkert at barnet er friskt, gruer selvfølgelig til det. Men jeg er en veldig ressurssterk person som har et stort nettverk. Dette hjelper. Han skal ikke stå oppført som far. Vet ikke helt hva jeg skal si til Tr.kontoret enda, men det løser seg sikkert :-) Jeg har et godt vennskaps forhold til donoren. Han er en veldig flott fyr som er full av gode egenskaper. Vi har sex, ja, vi gjør det på den gammeldagse måten. Har ikke dukket opp noen følelser som gjør at jeg ønsker å bo med han, for å si det sånn.

Han kommer ikke til å ha noe kontakt med barnet i fremtiden uansett helse. Det er vår avtale og hvis han ombestemmer seg, så får vi ta det da.

Tusen takk Sunny.

Ja, jeg har vel tenkt tanken på at han ønsker kontakt med barnet. Vel, skulle det skje, så skal ikke jeg være vrang. Men i utgangspunktet skal det ikke være samvær. Jeg skal nok klare det bra økonomisk, det grunnlaget ligger der.

Det kan jo være at jeg senere treffer en mann som får meg til å se annerlades på ting ang samboerskap o.l Men intill da, så er jeg en lykkelig alenemor :-)

Takk igjen :-)

Regna med du hadde tenkt over det meste,er jo en litt spesiell situasjon dette. Hva du skal si til trygdekontoret kan jeg ikke gi noen råd om,men det finner du sikkert en løsning på etterhvert.

Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til,du er tøff som skal gå igjennom denne prosessen "alene",godt du har et bra nettverk rundt deg:-)

*klem*

jøss,dette var en spesiell historie ja:) hmmm... Håper uansett at alt ordner seg for deg da:) Men kan jo hende at faren vil ha kontakt,og hva skal du evt si til barnet om noen år? (må spørre av ren nysgjerrighet,men du trenger ikke svare:) LYkke til iallefall:) Klem

Annonse

Hei Maja-Mor

Synes dette var et flott innlegg. Har selv vært single i mange år og jeg skjønner deg faktisk veldig godt. Det er ikke alle forundt å få seg kjæreste før man får barn. Det er en biologist klokke på å få barn, men det er det ikke på kjæresten. Kanskje du om noen år treffer den rette. Det må være bedre å gjøre det slik enn helt manisk løpe rundt og finne en kjæreste bare for å få barn.

Synes du er voksen jeg. Og du er ikke mer egoistisk enn noen andre her. Alle her er ute etter å få barn, og vi gjør det alle fordi vi har lyst.

Ønsker deg lykke til og håper du snart får en spire Maja-Mor:-)

Hei LinC!

Jada, den er nok ganske spesiell ja ;-) Men jeg er glad for at vi nå er igang med å lage barn. Det har jeg hatt lyst på lenge. Denne donoren er en flott fyr på nesten alle måter, men han ønsker ikke barn. Men stiller villig opp for å hjelpe meg, hva har man ikke venner for ;-). Neida, vi er ikke omgangsvenner, det hadde blitt for vanskelig ifht barnet.

Hva jeg skal si til barnet vet jeg ikke enda, har GOD tid til det, men har vurdert å konsultere en barnepsykolog, så jeg går frem på den beste måten for barnet.

Tusen takk for støtte :-)

Hei Trine!

Ja, det er godt å ha venner!! Dere er jammen gode å ha dere òg! Ja, om jeg så skal si det selv er dette en god idè. Vi er forskjellige og selv om de aller fleste av oss ønsker denne kjernefamilien, så er det noen som alltid vil være annerledes. Og det er jeg.

Jeg stortrives alene og vil i overskuelig fremtid være det. Men nå har jeg en flott mulighet til å få nr 2!

Ha en fin kveld her på BIM :-)

Oisann, dette var et krydder i en ellers "kjedelig" hverdag hvor vi tyder tester, diskuterer symptomer osv!!!!

Ikke at det er kjedelig, men det er i alle fall veldig vanlig!

Jeg må berømme deg for at du er så ærlig og det er nok en spennende tid du går i møte nå:)

Jeg synes ikke du har noen tid å miste med tanke på din alder og pco, og du har like stor rett på å få oppfyllt dine drømmer som de som er i parforhold.

Det er desverre ingen meneskerett å få barn, men jeg håper virkelig at du får raskt klaff.

Ønsker deg masse lykke til!

Takk for den, Maddemor! Dere er fantastisk søte! Har IKM til onsdag, ekstra spennende denne gangen pga dobbel pergo kur. Men det eneste "dumme" når jeg blir gravid, er at det betyr slutt på denne deilige sex'en ;-) He he, for vi to passer fantastisk bra sammen i senga i allefall. MEN skal ikke bli kjærester, på ingen måte!!!

Klem

Ja det blir jo spennende. Går selv på dobbel pergo og skal i gang med ny runde pergo på mandag tenker jeg.

Fikk mensen i dag sånn littegranne, så da kommer den vel for fullt i morgen. Så nå ble det faktisk ny pp på meg igjen....

Men husk på å ikke blande kortene dine nå da. Kan i alle fall være greit å tenke gjennom flere ganger før du involverer deg med donoren din i et forhold. Vanskelig å skille mellom fornuft og føleleser vet du:)

Har du ikke hørt om hobby-kjæreste. Hvis ingen av dere er intressert i annet enn sex`n, er jo Hobby-kjæreste et godt alternativ (elsker, knull-kompis eller hva man kaller det:-)

Kos dere så finner dere en løsning..

Hei igjen Maddemor.

Så synd at det ikke har klaffet for deg enda, må være kjempe vanskelig!

Når det gjelder mitt forhold med donoren, så er det en slags "forretningsavtale". Vi har holdt på i et halvt år nå og det går veldig greit. Vi er begge innefortsått med det at når jeg er gravid så er vi to ferdige med hverandre. Jeg er han evig takknemlig for at han stiller opp på denne måten, men jeg ønsker ikke et kjæreste forhold til han!

Men det er sant som du sier; Vanskelig å skille mellom fornuft og føleleser, så jeg får bare blir gravid NÅ og si hadet til han ;-)

Lykke til i neste pp, hvis det virkelig er tr som har dukket opp!

Hei Geddy!

Jeg vil bare ha et barn til jeg. Trives så godt alene at når jeg blir gravid, så er det takk og farvel til han. Men jeg har jo inneimellom en elsker da, fordelen med å være enslig. Det blir en romanse i ny og ne :-)

Ha en strålende aften her på BIM :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...