Gå til innhold

Gravid og mensen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det egentlig å få mensen som normalt når man er gravid?

 

For en mnd. siden hadde jeg en "rar" mens, mye mørkt blod. Jeg tenkte ikke mer over det, var sikkert normalt. Denne mnd. bestemte vi oss for å prøve å få en liten en til, og jeg testet positivt på mandag. I dag kommer det litt brunt slim, mulig start på mens.

 

Jeg lurer nå på om jeg ikke er gravid lenger, eller om jeg kan ha vært gravid siden forrige mens. Jeg ser faktisk gravid ut, spiser som en hest. :)

 

Hadde ingen klare symptomer forrige gang heller, og nå ammer jeg, så merker liksom ikke at jeg er gravid.

 

Må vel ta en tur til legen for å få det bekreftet... Hvor lenge etter avsluttet graviditet tester man positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i omtrent akkurat samme situasjon som deg (ammer også fortsatt). Forrige måned kom mensen 2.5 uke forsinket, men var like rikelig og langvarig som en "vanlig mens". Rett før "mensen" hadde jeg tatt tre negative tester, så jeg var helt sikker på at jeg ikke var gravid. En måned senere får jeg litt brun utflod i et par dager, noe jeg også hadde på samme tidspunkt sist gang jeg var gravid. Hadde også vært veldig trøtt, sulten og litt småkvalm den måneden, uten at jeg tenkte for mye over det. Plutselig så begynte alle typer smør å lukte vondt. Jeg reagerte veldig på lukter i forrige svangerskap også, så jeg tok en test bare for å avkrefte graviditet. Testen var positiv...

 

Og - jeg VET at jeg ikke kan ha blitt gravid denne måneden! Skal til legen i neste uke for å sjekke om spiren virkelig kan ha klart seg gjennom så sterke blødninger, men i og med at jeg fortsatt har symptomer så regner jeg med det.

 

Så, slett ikke umulig at du er gravid! :) Gå til legen og be om henvisning til UL, så får du i hvert fall sjekket situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dette er jo spennende da!!! Håper på det beste, vært morsomt med en liten en! Kanskje jeg kan håpe på at jeg er kommet en mnd. lenger enn jeg tror? Tror ikke det, men lov å håpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:)

 

Du kan ta en tur til legen og be de sjekke hcg-nivået ditt med to dagersmellomrom.Da kan du få vite om det er utvikling, eller om du har mistet. Hcg-nivået kan og mulig indikere hvor langt du er på vei mener jeg. Det absolutt ikke umulig at du er gravid, og har vært det i en mnd alt:)

 

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...