Gå til innhold

ammeinnlegg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her med erfaring med ammeinnlegg? jeg har skjønt at man bør ha ull ytterst nå som høsten og vinteren næremer seg.. men innerst da? hørte noen som sa at de engangsinnleggene kunne henge igjen i brystvorten, og føre til såhet.. er det noe annet man kan bruke innerst da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det omvendt,faktisk. Hadde ullinnleggene innerst og de i papir ytterst. Dette fordi det renner fortere gjennom de i ull, så da beskyttet papirinnleggene ytterst. VIktig å holde brystet varmt og tørt når det blir kaldt, ellers er det lett å få brystbetennelse, og det er veldig vondt!!

Jeg synes de med papir klistret litt i vorten til å begynne med, men så blir brystet så herdet at det går greit. Bare sørg for å holde deg varm og god!!

Skrevet

Jeg brukte ull innerst, for det holder seg varmt selv om det er vått. I begynnelsen når jeg lakk mye, brukte jeg av og til to utenpå hverandre! Ullinnlegg kan også henge igjen i brystvorten, for morsmelk er ganske seigt og klissete. Ikke trekk i ammeinnlegget hvis det sitter fast i brystvorten, men bruk en klut med lunkent vann og drypp på brystvorten og ammeinnlegget, så løsner de helt uten smerte. Ikke noe problem. Var så fornøyd med ullinnleggene mine, at jeg ikke prøvde papir!

Skrevet

Jeg brukte også ull innerst. Og engangsammeinnleggg ytterst.

Ullinnlegget varmet da godt, og engangsinnlegget hindret at det lakk gjennom klærne.

Skal definitivt gjøre det på samme måte denne gangen :)

Skrevet

hvor mange ullinnlegg måtte dere da gå til innkjøp av? de må vel vaskes flere ganger hver dag da, hvis de blir våte hele tiden?

Skrevet

Ull innert. Jeg lakk ikke så mye, så trengte ikke mer. Holder med 4 par. Ull blir ikke våt på samme måten som engangs, og du kan fint (iallefall kunne jeg) bruke ett sett et par dager, go så skylte jeg de opp for hånd og hang de til tørk. Innimellom tok jeg alle på ullprogram i vaskemaskinen.

Skrevet

jeg har aldri ammet før,men jeg ahr bestillt ull innlegg fra nøstebarn;)

Skrevet

Jeg har hørt at Natusan sine fort henger seg fast i brystvorta og det blir veldig sårt:o(. Selv kjøpte jeg Avent sine innlegg på apoteket, og er kjempe fornøyd med de. Myke og gode:o) De koster dobbelt så mye som Natusan sine, men verdt det spør du meg... Har også kjøpt ullinnlegg, men de har jeg ikke begynt å bruke enda....

Skrevet

Jeg har også bestilt de (2 par) og så har jeg 2 par fra før som jeg ikke brukte så mye sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...