Gå til innhold

Madeleine?

SpiseLise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min supersøte niese heter madeleine, utalles bare madelen.

Er et nydelig navn! Besteforeldre var litt skeptisk i begynnelsen,

men nå er alle fornøyd med den lille prinsessens navn:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er et vakkert navn! Dersom vi får jente kommer dette med på lista over aktuelle navn. Har Juilane fra fra før - synes du de to passer sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen, takk for svar!

Marlen er sikkert et pent navn det, men pga dårlige assosiasjoner blir nok ikke det aktuelt.

Kan godt hende vi vil stave det Madelen hvis vi bestemmer oss for dette navnet, men tror vel de fleste vil se at det uttales Madelen selv om det skrives Madeleine.

Juliane og Madeleine passer jo kjempegodt sammen:-)

Flere? Noen som IKKE liker det? Evt hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker det veldig godt jeg, syns navnet faktisk blir litt penere av å staves Madeleine, men det er min mening, er jo fint uannsett da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke navnet Madeleine. Forbinder det med navn som Michelle, Nathalie og Melissa. Hvorfor jeg ikke liker slike navn er vanskelig å svare på, det henger vel sammen med de assosiasjonene jeg har til de som heter det og de som gir barna sine slike navn. Det blir litt pretensiøst og harry på en og samme tid...

Men ikke bry deg om meg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med hun over.

Synes i utgangspunktet Michelle og regla passer best til engelske etternavn, dersom ikke blir det fort litt wannabe.

Madeleine er ett flott navn, men dersom dere ikke har internasjonalt etternavn, ville jeg har styrt unna stavemåten og heller skrevet Madelen

Madeleine Wright

Madelen Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold iallefall på skrivemåten! Syns Madelen er mer harry enn Madeleine, selv om det uttales likt. Madeleine er et fransk navn, da må det skrives sånn, akkurat som Jeanette skrives sånn og ikke Sjanett.

Forøvrig til de som kommenterer at det er penere på engelsk; den engelske varianten er Magdalene, uttales Mådlin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Lett skal det ikke være!

Etternavnet hun får er tysk, så det er ikke typisk Olsen/Jensen.

Halve slekta hennes bor i tillegg i Finland, så navnet bør være lett å uttale for alle.

Er enig i at Michelle og den type navn er pretensiøse og harry, men synes vel egentlig ikke Madeleine faller inn i samme kategorien.

Noen som har forslag til mellomnavn da? Gjør ikke så mye om navn nr 2 også er langt, for etternavnet har bare to stavelser.

Takker så mye for hjelpen dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns egentlig at Madeleine er finere som 2 navn, enn med 2 navne. men er er noen forslag:

Madeleine Alexandra

Madeleine Natalie (uttales uten e med trykk på i)

Madeleine Annabelle

Mia Madeleiene

Ada Madeleine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Jeg heter Madeleine og utaler det Madelein!

Så ikke alle utaler det Madelen nei.

Synes navnet er ganske så okei jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...