Gå til innhold

Angående alkohol og prøving

Anbefalte innlegg

La bare merke til et innlegg her inne som jeg vil kommentere. Selvfølgelig skal man kose seg selv om man er prøver, og jeg har alltid gjort det selv uten å ha noen problemer med å bli gravid hverken første gang eller andre gang. Siden jeg er gravid no og abonnerer på bladet gravid, så leste jeg i siste utgave at kvinner som drikker mer enn 5 alkoholenheter i uken (1 alkoholenhet er enten en øl eller et glass vin), reduserer sjansen med å bli gravid med 40 %. Vanligvis tror jeg ikke så mye på sånne påstander, men dette er faktisk hentet fra British Medical Journal, som publiserer kun den beste og ferskeste forskningen i verden. Forskning som alle leger bøyer seg for. Kanskje noe å tenke på? Men så er det vel heller ikke så mange babysugne jenter som bøtter nedpå med alkohol hver helg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6046492-ang%C3%A5ende-alkohol-og-pr%C3%B8ving/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jo, alkohol kan nedsette fruktbarheten, bortsett fra vin :-) En ny dansk studie viser at kvinner som drikker vin i moderate mengder (ikke fylla) blir fortere gravbide enn de som er avholds eller drikker masse, så jeg sitter her og nyter et glass rødvin jeg, med god samvittighet. Er værre med røyk og kaffi!

Ha, ha det er litt morsomt faktisk, for rett før jeg ble gravid no sist, så hadde jeg så mye å gjøre på skolen at jeg hadde ikke tid til å gå på fylla, men husker at jeg drakk ett glass rødvin hver kveld mens jeg leste til eksamen :-) Kanskje derfor spiren satt den mnd? ;-) Jeg tror også det er verre med røyk og kaffe. Glad for at jeg ikke har de lastene. I tillegg er det større sjanse for SA hvis man drikker noen kopper kaffe hver dag.

Uff da, har blitt noen alkoholenheter på meg i ferien gitt... Men nå kommer høsten og det er ikke like koselig med utepils, så da ordner det seg vel da:)... Må bare legge til at de fleste jeg kjenner som har fått barn hadde tatt seg en fest eller to i prøveperioden, så de må ha vært kjempeheldige de da som fikk klaff?..

Jeg er totalavholden til alkohol,har vært det i 10 år snart. Jeg drikker heller ikke kaffe,te eller div. cola-bruser,og jeg røyker ikke. Det har da søren meg ikke hjulpet på fruktbarheten:-( Ble riktignok gravid veldig kjapt da vi starta prøvinga,men mista like fort og det har ikke skjedd noe siden da(mai-05)

Men jeg støtter ikke drikking i prøvetida likevel da(mener da mellom EL og ikm),men hver og en får gjøre som de vil,man har fakta fra forskning,og vil man ignorere det er det ikke mitt problem!

Annonse

Hmm, ja det var den utepilsen i ferien da.. Skal ikke lyve å si at jeg ikke har drukket øl i sommer, og i en eller to ferieuker ble det nok mer enn 5 pr uke også.. men det er ikke normalen, vanligvis drikker jeg kanskje 2 glass vin 1 gang i måneden, så da får vi tro fruktbarheten overlever likevel.

Drikker kaffe også, iallflal på jobb. Men er det sånn at det også senker fruktbarheten, eller er det bare usunt når man er gravid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...