Gå til innhold

Flere som gir mme i etter amming på kveldstid?Hvor mye?

Anbefalte innlegg

Jeg gir 120ml mme etter amming kl 22 på kvelden så han får seg en god runde søvn (våkner da i seks tiden). Men hele kvelden fra kl 17 til 22 er en eneste sutrekveld med amming hver time. Han ender opp overtrøtt (12 uker og 5400gram). Lurer på om jeg skal gi mme også kl 19 så han får seg søvn mellom 19-22 for så et nytt måltid og så søvn fra 23-07. Pumper meg etter måltidet kl 06/07 (får da ut 100-120ml etter amming).

Fortsetter under...

Ligner veldig på hvordan jeg har hatt det med jenta mi på ni uker. Gir henne mme når hun er utilpass og virker forsatt sulten etter amming om kvelden. Som regel mellom 18 og 20. da roer hun seg veldig, og sovner i ni-tiden. Ammer ellers når hun er sulten, litt varierende hvor ofte. Har funnet ut at dette passer godt for oss. Føler meg nemlig helt utsugd når hun henger i puppen hele kvelden(uten mme).

Hadde gitt litt mme, eventuelt utpumpet mm tidligere på kvelden, kan hende hun ikke trenger tillegget senere på kvelden. Særlig dersom du blir veldig sliten av å amme konstant selv. Det er faktisk utrolig viktig å få slappe litt av selv for å opprettholde/øke melkeproduksjonen! Når man er sliten hemmer det utdrivningsrefleksen.

Lykke til med kvelden!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...