Gå til innhold

Hvordan få fart på fordøyelsen???


AnnaBella

Anbefalte innlegg

Alt har liksom stoppet opp, hard avføring. Hva i all verdens dager skal man gjøre for å få systemet i gang og holde det slik??? Antakelig derfor jeg føler meg så oppblåst også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde full stopp i systemet jeg og, etter forslag fra med bimmere så kjøpte jeg på mandag sviskejuice på apoteket... smaker ikke særlig godt, men gikk jo ned da når den var skikkelig kald;) i dagen etter kom d faktisk ut litt... har fortsatt treig mage men er jo iallefall ikke full stopp lenger;)

 

kjøpte en trepakning og drakk to pakker på rappen...

 

Så kjøpte jeg biola, tror d skal hjelpe litt på magebalansen og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treg mage (opstipasjon) kan forebygges med svisker feks.

Blir det skikkelig ille er det ikke unormalt å få hemorroideer av det, så da kan det være nødvendig med lactulose for å mykgjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykka litt for fort på knappen der jeg, men oppblåst følelse er nok vanlig, men bevegelse og trim/trening er også bra for å få fortgang i systemet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =) jeg har hørt at fiber (fiberrik eller Fru Natruds Kavringer) skal gjøre underverker..men da må man passe på å få i seg MYE vann =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingers Rugbrød gjorde underverker for meg i fjor! Etter at jeg fant det bæsjet jeg plutselig 2-3 ganger pr dag istedet for pr. uke (greie detaljer her, hehe)

 

Vet at Hardanger Bakeri selger dem, kan være at andre gjør det også. Ellers har jeg oppskrift!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

linfrø blanda i yoghurt fikk jeg beskjed av legen min. OG rugbrød er bra for fordøyelsen, i tillegg til mye frukt og grønt. -Disse inneholder kostfiber som hjelper tarminnholdet raskere gjennom systemet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er et gratis og veldig enkelt tips;

 

HVER morgen, tar du deg et glass lunkent vann!

(dette er det første du gjør når du våkner)

da begynner fordøyelsen å arbeide med engang, og det er også et godt slanketips faktisk! (i tillegg til å spise sunt og bevege seg såklart).

dessuten så er lunkent vann sunt.

kaldt vann vil bare gi de indre organene dine et sjokk!!

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...