Gå til innhold

Kan jeg brått kutte ut mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten har fått for mye mme nå så han vil ikke ta brystet så mye lenger. Flasken er vel for god. Kan jeg bare legge det bort og tilby han brystet eller vil han gå sulten og ned i vekt over lang tid da? Hadde lite melk en periode men nå har mme tatt helt overhånd her og jeg ønsker å amme. Hvordan skal jeg gjøre dette? Er det for sent? Han vil vel øke melkeproduksjonen til det han trenger? Snart 3 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kuttet ut mme så langt det lar seg gjøre uten at han blir veldig urolig. Innstill deg på noen heftige dager med puppen nesten konstant ute og masse ro for deg og babyen for å øke produksjonen.

Gi evt tillegget i hjelpebryst (se ammehjelpen.no under amming A-Å), slik at flasken ikke lenger er noen mulighet for ham.

Hvor mye mme gir du pr dag forresten? Mener jeg leste noe om å redusere med 100 ml pr dag...? Sikkert noen som vet litt mer om akkurat det.

Men jeg tror ikke det er for sent! For akkurat som du sier - han kan øke produksjonen til det han trenger.

Pass på å få full service selv hvis du kan de dagene det står på som verst. La husarbeid være husarbeid og konsentrer deg om å ha puppen tilgjengelig.

Dette klarer dere! Lykke til!

Skrevet

Jeg får ikke til hjelpebryst jeg. Han vil ikke syge på brystet når den sitter på der og umulig å lirke den inn igjen. Blir bare skrik og søl. Han får ca 600ml per døgn - Jeg vet det er mye men det har bare blitt sånn. Jeg har pumpet meg også så noe mm også.

Regner med at jeg får en grinete unge men er det mulighet for ay jeg klarer å kunne fullamme han igjen? Eller har det gått for langt.. De raser vel ikke ned i vekt på noen slike dager? Han har en litt treg vektoppgang som sagt. Derfor det har blitt så mye mme da jeg har følt press fra helsestasjonen..

Skrevet

Det er ikke farlig å kutte flaska helt , men dt kan bli litt bråk noen dager til du har melk igjen. Bosett dere isåfall i sengen om mulig - hvile for deg er viktig! En mer skånsom måte er å gi litt mindre mme for hver dag( - 100ml pr dag hvis mulig evt mer om det går - prøv deg frem)

Ammehjelpen hjelper deg gjerne!

Skrevet

Da prøver jeg uten mme på dagen i dag hvertfall! Kan ev få til kvelden for da har jeg lest man ofte har mindre uansett. Håper på å slutte med mme helt. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...