Gå til innhold

Min historie (så langt...)

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle fortelle litt om hvordan det er å ikke bli gravid - selv om vi har prøvd alt:

- august 2003: Slutter med p-pilla.

- mai 2004: Blir aktive prøvere med EL-tester, hostesaft og sex annen hver dag.

- juli 2004: Mannen leverer sædprøve som er bra, og jeg besøker gyn. som tar blodprøver og UL. Alt ser bra ut.

- høsten 2004: 2 doble Pergo-kurer. Ikke gravid.

- februar 2005: Lapraskopi. Alt ser bra ut.

- våren 2005: 3 enkle Pergo-kurer. Ikke gravid.

- mai 2005: Gyn. henviser oss til Riksen.

- august 2005: Første samtale med Riksen. Begynner med fotsone og akupunktur.

- september 2005: 1. AIH-forsøk (inseminering). Kjemisk gravid.

- november 2005: 2. AIH-forsøk. Negativt.

- desember 2005: 3. AIH-forsøk. Negativt.

- våren 2006: Venter på prøverør.

- april 2006: 1. IVF forsøk. 18 egg ut, men ingen blir befruktet.

- august 2006: 2. ICSI-forsøk (mikroinjeksjon). 16 egg ut, 10 blir befruktet, 2 blir satt tilbake i livmora. 14 dager med venting....

Mensen kom på mandag. Ikke gravid! 3 år har gått siden p-pilleslutt. Og dere klager over negativ test 2 dager før IKM? Skjerp dere!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6045965-min-historie-s%C3%A5-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEI Å NEI!! Føler selvfølgelig med deg. Men vi skal da for søren ikke dømme andre på den måten der... Hva har negativ test på andre med deg å gjøre, forandrer det din situasjon. Prøver så godt jeg kan å støtte og svare på det jeg kan. Vi er alle prøvere med VELDIG forskjellige utgangspunkt. Jeg har hatt 1 SA og 1 MA, jeg mistet tvillingene mine i en for tidlig fødsel, men jeg tar da for søren ikke å kritiserer de som gråter over å ha mistet "bare" en gang... Vi må støtte hverandre, ikke kjeft, snøfilla!!

Huff..føler virkelig med deg.......selv om jeg selvsagt ikke kan vite hvordan det føles! Det må være tungt og trist..kan ikke gjøre annet enn å sende deg trøsteklem..og håpe at spira vil sitte!.....sender deg alle mirakler i verden...

Men...ikke si skjerp dere.....de som er i 1pp må få lov til å bli lei seg over negative tester de og...de fleste er d i 1pp..alle har store forventninger...det hadde du og sikkert? :) la dem få lov til å syte som dem vil......vi alle trenger støtte...uansett hvor mange pp man har prøvd....men skjønner selvfølgelig fortvilelsen din! jeg og hadde blitt sint på de som klager i 1, 2, 3 og 4 pp...men de har lov:)

STORE KLEMMER TIL DEG:) "smileR"

Hei Snøfilla

Jeg skal ikke si at jeg forstår hvordan du har det! Det har jeg ikke den fjerneste mulighet til å klare. Det er egentlig bare en ting og si og det er at jeg ønsker deg og mannen din alt godt og håper en liten baby kommer til dere også, på den ene eller andre måten.

Man er seg selv nærmest dessverre og det som føles tungt akkurat der og da,er tungt.

Det som kanskje gjør disse sidene litt spesielle er at ganske mange her er anonyme prøvere, dvs ingen andre vet det i omgangskrets etc. Da er det litt deilig å dele alle de "tullete" tankene med noen. Kanskje la mannen få ett sek fred osv.....

Dette er ikke et forsvar for alle de som skriver her, for det er ikke jeg den rette til. Jeg ønsket egentlig kun å si at jeg syns du og mannen din fortjener alle de lykke til ønskninger dette forum kan mobilisere for tiden videre.

Takk for at du setter ting i litt perspektiv, Snøfilla. Ønsker deg og mannen lykke til videre, og krysser fingrene for at det blir din tur snart. Har selv prøvd i 17 mnd. nå og kjenner at det begynner å tære både på humør, motivasjon, forhold, you name it.

Lykke til videre :)

Annonse

Hei snøfilla.

Takk for at du deler din histori med oss..... og vi er så forskjellige, og opplever mye forskjellig.

Men dere har virkelig blitt satt på prøve, og jeg føler så med dere.

Jeg håper virkelig at spiren snart sitter hos dere, jeg vet ikke hvor lenge dere må vente på nytt forsøk.

Ikke gi opp.... det blir nok din tur snart håper jeg.

klem

Jeg tror uansett hva vi har opplevd eller ikke så tror jeg en negativ test er noe av det verste vi kan få når ønsket om å bli gravid er så sterkt. Og skuffelsen blir jo ikke mindre når TR kommer på besøk da.

Selv så er jeg en Sliter med stor S. Jeg og min kjære har seks mislykkede svangerskap bak oss og har nå prøvd i 7 pp etter siste mislykkede svangerskap. Ja klart jeg kan bli små irritert på de som har prøvd i 1 pp syter og klager over negativ test 2 dager etter IKM, men jeg prøver jo uansett å støtte de og komme med noen koselige tilbakemeldinger til tross da.

Men jeg håper for din del Snøfilla at det snart sitter en spire hos dere. Har dere vudert å prøve IVM? www.medicult.dk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...