Gå til innhold

Er det "tabu" å ønske seg et bestemt kjønn eller??

Anbefalte innlegg

Hva mener dere? Jeg har to jenter selv, og da jeg ble gravid første gangen ønsket jeg meg veeeldig ei jente. Var helt sikker på at jeg skulle få gutt, siden ønsket om jente var så sterkt, men der tok jeg feil gitt, for ut kom ei skjønn jente. Da vi ventet nr. 2, visste vi ikke kjønnet (gjorde ikke det første gangen heller), men jeg hadde en liten følelse av at det kanskje ble jente igjen - og denne gangen fikk jeg rett. Må innrømme at jeg ble kjempeglad for at det ble jente denne gangen også. =D Med det samme det er sagt; jeg har ikke noe i mot guttebabyer eller guttunger i det hele tatt, men jeg har alltid sett meg selv osm "jentemamma" heller som guttemamma - jeg er av den typen som liker "glitter og stas", og å pynte småtullene våre litt, uten å overdrive da. Dessuten var det jo veldig praktisk - om en skal tenke sånn - med ei jente til, siden vi allerede hadde masse rosa babytøy liggende fra vår første jente.

Fortsetter under...

Nei, "tabu" er det vel ikke akkurat, men har fått noen litt rare reaksjoner før når jeg sa rett ut hvilket kjønn jeg ønsket meg mest... :) Klart jeg ville blitt like glad i en gutt.

Jeg har hørt det stikk motsatte; mange som ønsker jenter, men bare noen som ønsker gutter. Her på Romerike, hvor jeg bor, er det overveiende flertall av jenter som blir født for tida, pussig.

Klart det er lov å "ønske seg " eitt bestemt kjønn!

Så sant ein tar imot det andre kjønnet med like mykje glede.

Eg har alltid ønska meg ei jente, og eg må innrømme at då ultralyden fortalde at vi venta ein gut vart eg skuffa. Men du kan tru det gjekk fort over. På veg heim måtte vi innom H&M og kjøpe ei nusselig blå bukse med body til. Dei rosa kjolane kasta eg berre eit blikk på, før eg tenkte "Pff! Kven treng vel rosa kjolar? Vi treng ei skjønn blå bukse til GUTEN vår!"

... Men det hadde vore veldig kjekt å få jente neste gong :o)

Nei, jeg er sikker på at veldig mange har en preferanse!!!!! Det er lett å merke ettersom vi fikk en jente nå, og har en gutt fra før. Utrolig mange har sagt noe sånt som: "Å så gøy med en jente når dere har en gutt fra før". For meg hadde det faktisk liten betydning med kjønn. Jeg tenkte at hvis jeg hadde fått en gutt til hadde de fått det så fint i oppveksten sammen, men det kan jo en jente og en gutt også få selvfølgelig (burde da jeg vite som har en bror med liten aldersforskjell).

Skjønner deg godt jeg!

Jeg har en gutt på 3mnd,jeg trodde det var en gutt og fikk rett,

ble utrolig gla for jeg ønsket meg en gutt.

Jeg føler meg som en "guttemamma" og håper på

gutt neste gang også!

(blir selfølgelig glad om det blir jente og!)

Annonse

Nei, eg vil ikkje seia det. Men eg er enig med Ranveig R. Om at ein må bli like glad i babyen dersom ein får det kjønnett ein ikkje ønaka seg.

Det er no ebrre sånn me er at me ønskjer oss forskjellig. Eg har lyst på ei jenta neste gong sidan me fekk gut no. Men dersom me får ein gut til (ein gong er ikkje gravid) Så evrt eg glad for det og...

Nei må jo være lov det:) Jeg fikk gutt, og ønsker meg derfor jente neste gang. Men tar selvfølgelig gladelig imot en gutt også hvis det skulle skje! Vet at mannen min ble litt ekstra glad da vi fikk beskjed om at det skulle bli en gutt, selv om han enda ikke har turt helt å innrømme det;) Men en av hver synes jeg er helt supert. Kanskje vi skal ha tre også, så får vi se:)

er vel ikke "tabu" det....

er jo lov å ønske seg mest en gutt/jente...

så lenge man tar imot begge kjønn med like stor glede! ;o)

og prise seg med at en faktisk kan få barn og at de er friske... :o)

neste kan ønsker jeg å få en gutt i og med at jeg har jente, men om det skulle bli ei jente er jeg like glad! :o)

Takk for svar, folkens! Godt å høre at det ikke bare er jeg som ønsket meg et bestemt kjønn :o) Sambo'n min ønsket seg gutt som nr. 2, men han ble jo like glad da det ble ei jente igjen. Men han ymter jo frempå om nr. 3 da, hihi, vi får se. Et vennepar av oss venter barn nr 4 nå - de har tre gutter fra før av, og ønsket seg veldig ei jente, men ultralyden viste gutt, men gleden er stor lell. Leste forresten en "oppskrift" for hvordan man kan få ønsket kjønn på barnet - den stod endatil i Illustrert Vitenskap, så det var kanskje noe i den der, hihi, et seriøst blad, så vidt meg bekjent....

Med nr 1 så håpet jeg virkelig på ei jente, men siden min mann kommer fra en ordentlig guttefamilie så var det vel lite "håp" for det i utgangspunktet. Gleder var derfor stor når ultralyden viste ei lita jente! (hadde selvsagt blitt like glad for en gutt da.. men..). Når vi en gang skal prøve på nr 2 så er jeg egentlig "likeglad" med hva det blir. Hadde vert kjekt med en av hvert kjønn da, men samtidig ligger det jo mange flotte, rosa klær i skapet nede i kjelleren og bare venter på å bli brukt på nytt.. ;o)

Annonse

synes det er helt naturlig å ha en preferanse før man vet hva man får, men som mange her sier, så blir man jo like glad i babyen vår samme hva slags kjønn det er! uheldigvis føler ikke alle det slik - har en bekjent som ønsker jente og fikk først en gutt og ville ha jente, så prøvde en gang til og fikk enda en gutt. hun vurderer å prøve enda en gang for å få jente... og kanskje det blir enda en gutt.. ingen garantier! glad jeg ikke føler det slik! elsker lille gutten min!

Klart du har lov til å ønske deg det du vil!!

Men jeg syns man bør være forsiktig med ordleggingen. Tenkt f.eks hvor provoserende det må være for to som ikke greier å lage barn i det hele tatt, å høre at "egentlig så ønsket vi oss en jente, men en gutt er like greit" f.eks.

Man kan fort virke veldig overfladisk og lite reflektert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...