Gå til innhold

jeg roter litt..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det du som er Veronica, eller?

Skrevet

hei ylva. jeg er veronica ja, du er gro går jeg ut fra?:)

Skrevet

Jepp, jepp. Fikk beskjed fra P.A. om å se etter deg. Har du det bra?

Skrevet

akkurat ja:) jeg har det nu tålig bra. synes det er mere slitsomt å gå gravid denne gangen enn me første jenta.. men så klart er jeg jo veldi glad for endelig å få være det enda engang! var jo på tide.. er sykmeldt pga bekkenet og kraftige og hyppige kynnere. så nå bruker jeg tiden på å ligge i senga, kikke på nettet og å spise!:) kors er det me deg da?:)

Skrevet

Blæh!!! Mye mulig Mathilde blir enebarn:) Eller P.A. får venne seg til tanken på å adoptere. Føler meg fullstendig handicappet, får ikke gjort noe av det jeg gjerne skulle.

Har jo vært sykmeldt siden mai, og går på veggen snart..

Kan skjønne du er sliten som har en liten en å ta deg av i tillegg!?! Skjønner ikke at du orker.. ;)

Skrevet

ja jeg sa en gang at jeg vil ha 3 unger, men tror nok vi stopper me to barn:) men så er det jo sånn at man glemmer både det å gå gravid og fødselen veldi fort! du kjem nok til å oppdage det;) er du plaget me bekkenet eller?ja dagene blir lange når man ikkje klarer så mykje.. jeg får kynnere bare jeg skal en tur på wc:( mener frank sa at du har vært veldi plaget me hodeverk?:(

Skrevet

Ja, konstant hodepine og bekkenløsning. Hodepinen ga seg faktisk ganske mye etter at jeg begynte å sove alene (hihi), men nå er det liksom bekkenet da.. Har noen kynnere i ny og ne, men ikke sånn at det er direkte plagsomt. Hadde du like mye av det første gang du gikk gravid? Hørte jo at dere avlyste en sydentur siden du var så dårlig forrige gang? Høres ille ut...

Skrevet

huff hodepine konstant hver deg så lenge må jo være grusomt? men jeg har hørt at det er veldi vanlig.. stemmer det? slitsomt uansett! jeg sover også bedre hvis jeg får sovne før frank;) ja hadde kynnere første gang også. som hemmet meg veldi i hverdagen. men denne gangen gjør de vondt innimellom og det er visst ikkje så bra.. vi har avlyst sydentur denne gangen også;( går du til fysio eller?

Skrevet

Jeg hadde mye hodepine før svangerskapet også, men da kunne jeg jo ta medisiner som hjelper.. Ei venninne fortalte om en bekjent som hadde mye hodepine fra før og det ble verre i svangerskapet, så det er nok ganske vanlig. Gikk til kiropraktor, men har ikke fått sykepenger fra TK siden 23. juli, så jeg har ikke råd til noen behandling akkurat nå.

Måtte jo bruke penger på babyens første joggesko osv.. ;) (herremin, jeg er litt tett iblant...) Men, hvis hun ikke blir maratonløper kan hun ikke skylde på meg ihvertfall.. Haha.

Har dere blitt enige om navn ennå da?

Skrevet

Nå har ikkje jeg så mykje vett på dette trygdesystemet; men hvorfor får du ikkje sykepenger? Har ikkje alle krav på det?he he joggesko ja:) Hva meir har dere kjøpt til den lille jenta? klær og utstyr..? Navn denne gangen er litt vanskeli. Men hadde det vært en gutt i maven min; hadde han nok blitt den navnlause:) Er litt lettere å finne til jenter..Jeg synes Pernille er pent. Nelly også. Frank er ikkje helt sikker han.. Mathilde skal jenta deres hete? Pent navn:)

Skrevet

Kan jo bli en kombi da? Fort gjort å kalle Pernille for Nille. Da får du jo nesten begge.. Synes begge er fine navn, passer godt med Mia også.

Jeg hadde bestemt meg for Mathilde for mange år siden, og heldigvis likte P.A. det også.

Legen min har ikke fyllt ut del 2, eller hva det nå er, så siden det ikke var begynt med tilrettelegning på arbeidsplassen stoppet de utbetalingene etter uke 8. Ikke så dreven i dette, men har fått 12000 for lite siste 2 månedene, og det er jo en vesentlig del av budsjettet..

Har egentlig kjøpt det viktigste, og får arve tonnevis! Har 2 nieser på 1 og 3, og datteren til venninnen min er 2, så egentlig burde jeg ikke kjøpe noe.. Men klarer jo ikke dy meg.. Er jo så mye nusselig! Burde kanskje ikke fått vite kjønn;)

Blir det mye gjenbruk hos dere, eller har du fått shoppet litt? ;) Der e gjorde et vognkupp på Barnemessen hørte jeg?

Skrevet

Ja begge passer til Mia:)Men hvorfor ble ikkje del 2 fylt ut? Hva gjør dere da? Må jo bli lite peng da.. Vanskeli å la være å kjøpe litt nytt. Er mykje søtt til jenter:) Men blir mest gjenbruk. Vi bruker den vognen vi hadde til Mia. Har shoppet litt nytt da;) Har dere kjøpt vogn ja? Fint å få arve.Man sparer mykje på det!

Skrevet

Det går jo hardt utover regningene mine da... Utsetter alle til siste frist, og betaler så lite som mulig på dem. Er ikke ett rødt øre igjen på sparekontoen heller, så det blir en 'trang' ferie for oss. (reiser i midten av september)

Kjøpte en SIMO til 1500,-. Var sikker på at jeg skulle få en gutt, og siden P.A. er så stor, og jeg er ikke liten (..) tenkte jeg det var best å kjøpe en vogn med King Size bag. Nå kan jo Mathilde ha overnattingselskap i vognen hvis hun vil, for jeg tror det blir god plass.. :)

Må stikke å spise frokost, for skal stå på stand for Dyrebeskyttelsen på katteutstillingen i LETO-hallen snart. Laaangt på landet;)

Skrevet

Får du penger i permisjonen da? Ja hørte Frank sa at dere skal til syden:) Jeg har gått å trodd at Frank er en høy mann, helt til jeg fikk hilse på PA i fjor engang..:) Dere får sikkert ei lang jente da:) Veldi lurt å kjøpe SIMO siden det er så god plass. Vi får sikkert ei kort lita ei igjen;)Snakkes!

Skrevet

Tror P.A. var 4800 når han ble født, eller noe sånt, så veldig glad for jente...

Hva sier Mia til å bli storesøster da?

Skrevet

Oj ja da var han ikkje liten iallfall..:) Frank var tung han også. Svigermor sa at han var 4500 ca da han ble født. Men jeg er lav og var ganske lita da jeg ble født.Og min mamma fikk små babyer. Mia synes det er stas å skal bli storesøster:) Jeg synes det er så rart at ho skal bli det..:) Ho har jo vært alene og litt bortskjemt ei stund nå..;)

Skrevet

Umulig å unngå det da.. Første barnet blir jo automatisk det, må bare være nøye så det ikke blir fullstendig sjokk å måtte dele foreldrene med noen andre. Sikkert ganske traumatisk for dem, men går jo fort over. Er vel en fordel at hun ikke er så gammel ennå, de er jo fryktelig tilpasningsdyktige, heldigvis:)

Skrevet

Beklager at svaret kjem så seint..:ja er veldi spent på om Mia blir veldi sjalu!

Ho snakker jo en del om at mamma har baby i magen og sånt; men er ikkje interessert i å kjenne på magen og sånt. Men det kan vi vel ikkje vente at ho skal være..Og ja, heldivis er barn veldi tilpasningsdyktige! Sånn som vi har flytta f eks er jo det en bra ting..Nu hører jeg at ho hyler. Liker ikkje å vaske håret. Godt at Frank tar kveldsbadet me ho:)

Skrevet

Ikke noe problem, har jo litt annet å gjøre enn å sitte ved PC'en også regner jeg med..

Ser ut som det er standard at små jenter ikke liker å få vasket håret. Lurer på hvorfor? Uansett om man passer på at de ikke får vann i øynene (noe som ikke er lett når de kaster på hodet og vræler) er det så og si umulig å gjøre det uten krangel.. Skulle ønske jeg husket hva jeg syntes om det selv, så jeg kunne unngått bråk om det:)

Nå må jeg dra med P.A. på Esso, for jeg skal ha godteri! Kjeder livet av meg, men frister liksom ikke å gå ut blant folk, tenkte oss en tur på kino, men klarer liksom ikke helt å motivere meg;)

Ha en fin kveld, hils mannfolket.

Skrevet

Ja jeg husker dessverre at jeg hatet å vaske håret også..:) Kos deg me godteri:) nu fikk jeg litt lyst på smågodt.. hmm:) har nesten spist en hel sjokoladeplate på 200 gr siden igår! ups..;) Ikkje så rart at man tilslutt blir tjukk over rompa! Ha en fin kveld dere og!:) hils PA da!

Skrevet

hehe... Jeg røyk på en smell da jeg forsøkte å tjene penger på å finne en Stratos uten luft.. Fant ikke en eneste bit uten luft jeg, og jeg lette grundig... Også jeg som egentlig ikke liker Stratos engang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...