Gå til innhold

Hun skriker og skriker når hun blir lagt i sin egen seng

Anbefalte innlegg

vært slik både igår og ikveld.

når jeg legger henne for natten mellom ni og ti skriker hun bare.igår tok jeg henne opp og satt henne ned i vippestolen og vippet henne,da ble hun rolig og smilte til og med.

vi hadde endelig klart å få henne til å legge seg,men så er det snudd igjen.hva gjør jeg?

Fortsetter under...

Hm... det er vel ingen fasit for dette, må vel bare ta tiden til hjelp. Sikkert ikke det svaret du ville ha, men... Har vært borti det samme selv. I sin egen seng hylskrek hun, straks vi la henne i vår seng ble det stilt. Så jeg prøvde å legge putevaret jeg hadde brukt i hennes seng, og det "lurte" henne slik av hun sovnet. Men så oppdaget hun at hun ble holdt for narr, og satte i gang protestene igjen... Hehe.

Vi har samme problem. Lillegutt(5 mnd) la seg helt fint selv før, men nå vil han ha meg der hele tiden når han skal sovne. Men det går jo ikke! Så jeg tok affære med en gang og startet i går med "avvenning". Sang nattasang, strøk han på kinnet og sa nattinatt før jeg gikk ut av rommet. Da startet han å gråte med en gang. Jeg ventet 5 min og gikk inn igjen og ga ham smokken, strøk ham på kinnet og sa "nå er det natta, nattinatt" før jeg gikk ut igjen.

Dette fortsatte jeg med helt til han sovna av seg selv etter 50 min. Gikk da inn hvert 5. min slik at han så jeg var der og han var trygg.

Gjorde det samme i kveld og da sovna han etter 10 min!

Tror det viktigste er at barnet føler seg trygg i senga si og vet at du er der. Er ikke noe kjekt når det står på, men det er jo det beste for både barn og foreldre. Tro det er viktig å ha gode leggerutiner tidlig.

Lykke til- hva du enn velger å prøve på .-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...