Gå til innhold

Når sitte i vognen, når sette gullet på gulvet. Når kan de få sitte litt?

Anbefalte innlegg

Jeg vet det helst ikke er før de setter seg opp selv, men slik utviklingen er nå så er det en stund til. Hun vil sitte oppreist på fanget, blir sint hvis hun ikke får sitte oppreist i vognen etc.

Er det ok å la henne få sitte litt i vognen i alle fall? Kanskje 30 minutt i gangen?? Alt skal jo utforskes og tittes på og da går det ikke med liggestillingen i vognen..

Fortsetter under...

Guten vår sette seg ikkje opp sjølv før han var nesten 10 mnd. Men frå han var 6 1/2 mnd sat han fjellstøtt på golvet når vi sette han opp. Då fekk han lov til å sitte i stolen sin når han skulle ete (har aldri likte vippestol, ellers hadde vi nok brukt den ei stund til). Og då han låg i vogna tok han tak i kanten og drog seg opp i halvvegs sittande stilling då han var ca 7 mnd. Då valgte vi å la han sitte når vi var ute på tur og han ikkje skulle sove. Viss ikkje hadde han holdt seg halvvegs oppreist heile turen...

Når han var veldig utålmodig på golvet fekk han sitte litt. Kanskje det at vi lot han sitte gjorde at han sette seg opp sjølv seinare enn det han ellers ville gjort, ikkje veit eg...

skiftet til sportsvogndelen da lilegutt var litt over 6 måneder. han kunne da ikke sette seg opp selv, men med en gang han fikk noe å dra seg opp etter (stangen på tvers i vognen) dro han seg opp ved hjelp av den og magemusklene. nå er han 7 1/2 måned og har satt seg opp selv på gulvet de siste 2 ukene. ingen vits med støtte i ryggen, han sitter rak i ryggen uten støtte. har hørt av andre at man kan begynne å la baby sitte med god støtte av puter i ryggen når nysgjerrigheten tar overhånd og de bare ikke vil ligge mer..

I følge det jeg har lært, er ikke det å anbefale. Når de sitter i fang, skal de ha støtte i hele ryggen.

Du kan ikke ha poden i bæresele? Jeg bruker mye bæreselen når hun er våken og vi er ute, og det synes hun er stas.

det er ikke anbefalt å sette de opp uten støtte før de gjør det selv, pga at de ikke vil ta seg for om de faller overende, og ryggmusklene ikke er sterke nok enda. men gjør sikkert ikke noe å sitte litt i vognen med støtte i ryggen og/eller på sidene. vi har brukt mye bæresele vi da..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...