Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Et tips til dere som trenger å øke melkemengden deres og som ikke ønsker å ta medisiner er å kjøpe maltblokker i pose. Smaker søtt og godt og hjelper faktisk på økingen:-) Vørterøl skal jo også ha den effekten, men selv har jeg aldri klart det, synes det smaker grusomt. Men maltblokker synes jeg er kjempegodt og det har hjulpet meg hver gang jeg har tatt det. Merker det da ofte dagen etter at det økes:-)
ettbarnsmammaen Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Hei, Attpåklatten:-)! Har du også hatt problemer med melkeproduksjonen? Maltblokker hørtes interessant ut. Det er jo kjempegodt også! Og sikkert garantert ufarlig (bortsett fra for tennene og vekten.) Hvor mange maltblokker spiser du? Har prøvd vørterøl, men det funker ikke. Fenugreek er det siste jeg har drevet og eksperimentert med. By the way......den rekesalaten til moffi.....har du oppskriften?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2006 Hei pregnanta! Jeg har i perioder merket at det har minket litt på melken og har da kjørt på med maltblokker - rasende godt er det jo! Har rett og slett bare suttet i meg en tre-fire stk. Tror ikke det er så mye som skal til egentlig, men bare å prøve seg frem. Kanskje lurt å ta de på morgen/formiddag for det er jo ofte ettermiddag/kveld det minker. Rekesalaten til moffi er egentlig kun en herlig blanding av: 1 boks reker (kjøpte first price da den er stor) el 2 små, 1 boks grønne erter, en dasj sitron, masse grovmalt pepper og så hadde jeg 1 pose majones til dette. Kuttet også opp litt purre da jeg er så glad i det. Blandes og nytes i fulle drag, gjerne på ferskt brød med godt smør....namnam:-) Sambo fikk helt dilla og vi klarte da å tømme hele bollen samme kvelden:-)
ettbarnsmammaen Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Takk for svar! Sitter og leser høyt med moren min ved siden av meg. Hun fikk helt vann i munnen. Tror vi må prøve den.... Får kjøpe maltblokker, jeg da. Her skal ikke noe være uprøvet! Tre-fire stykker var jo slett ikke gæli! Så for meg at jeg skulle gumle i meg en hel pose, jeg. Hvordan fant du ut at det hjalp, forresten? Åh, jaaa, det er jo en av bestanddelene i øl. Kan jo hende at det er malt som gjør at øl/vørterøl er bra for produksjonen, men at det virker enda bedre i konsentrert form. Og Blomman, hvis du skulle lese dette....her har du muligens nok et råd du kan gi til oss som sliter litt med melkemengden. Skal teste det ut og holde deg oppdatert, jeg!
ettbarnsmammaen Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Forresten.....hva med maltekstrakt??? Har du prøvd det Atpåklatten:-)? Hjelper kanskje det også? Har faktisk et uåpnet glass som jeg kjøpte fordi det virket som om Nussa mi hadde litt treg mave en stund.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Hva er maltblokker? Hvor kjøpes dette? Pris? Her prøves alt!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2006 Jeg foretrekker maltblokkene jeg da, for det er liksom litt mer godteri enn flytende, men har nok samme effekten. Kan kanskje brukes som søtning i teer etc..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 23. august 2006 Maltblokker får du kjøpt i dagligvare, står gjerne sammen med maltekstrakt på glass. Maltblokker er små biter av malt som ligger i en pose.Koster rundt 15 kroner for en pose. Smaker søtt og godt. Flytende maltekstrakt brukes gjerne i melken til flaskebarn om de er litt harde i magen. Malt finnes i øl, det er derfor vørterøl anbefales til ammende kvinner og stimulerer til økt melkeproduksjon. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #9 Skrevet 23. august 2006 Hvor mange blokker må man spise for å øke da? :-)
Gjest Skrevet 24. august 2006 #11 Skrevet 24. august 2006 Så smart, dette skal jeg prøve. Husker forresten at jeg pleide å løse opp maltekstrakt i varm melk før, det er kjempegodt!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #12 Skrevet 24. august 2006 MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm dette var jo skikkelig nam nam jo Attpåklatten:-) Håper det hjelper på produksjonen også ) *smatter og koser seg*
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. august 2006 Forfatter #13 Skrevet 24. august 2006 Spis og kos dere jenter. Vi kan jo alltids pusse tennene en ekstra gang ikke sant! Lovlig godteri er gøy;-)))
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #14 Skrevet 24. august 2006 VELDIG GØY!!!! :D:D:D:D:D:D Hvor mange skal jeg spise om dagen da? hihi.. altså for å øke melkeproduksjonen... hihi
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 24. august 2006 #15 Skrevet 24. august 2006 Det skal jeg jammen prøve. Skal sende sambo ut for å kjøpe i dag=) Har fått ekstremt lite melk i de siste dagene. Lillegutt er ikke lenger så ivrig på puppen:( Og har nektet en stund. Og i tillegg har jeg vært nødt til å ikke amme, men bare pumpe meg i 2 døgn, pga medisiner jeg har tatt i sammenheng med en undersøkelse på sykehuset. Hadde ønsket å amme til han var 1 år.. men nå er det jammen meg nesten tomt:( Drikker masse ammete, legger han til brystet oftere og pumper meg. Men er ikke ut som det hjelper..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. august 2006 Forfatter #16 Skrevet 24. august 2006 Vanskelig å angi eksakt mengde som behøves, men det er jo så godt at det bare er å gumle ivei tenker jeg:-) Finner nok ut etterhvert hva som funker:-)
ettbarnsmammaen Skrevet 24. august 2006 #17 Skrevet 24. august 2006 Her spises det nå også maltblokker. Så får vi se..... Har litt fenugreekpulver på lur også, jeg. Tok frem krydderkvernen (en gammel elektrisk kaffekvern), gravde litt inni krydderskapet og hentet frem glasset med bukkhornkløverfrø og malte noen av de steinharde frøene. Smaker ikke så godt som maltblokker. Er faktisk ganske bittert, men hjelper ikke det ene, så får man prøve det andre. Men nå er det maltblokktid! Mmmmmmmmm........!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå