Gå til innhold

noen som vet hvordan det er med tatovering når enn er gravid?

guttemamsen80

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en tatovering på ryggen min i sommer, og det er noen streker, som jeg må få rettet litt på....noen som vet om det er skadelig for den lille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan få epudural selv om man har tatovering på ryggen, men ikke om den dekker der de skla stikke inn nålen... er den åpen kan legen stikke mellom fargen...

men hør med lege/jordmor for sikkerhetskuld... litt kjedelig å ligge der å presse å plutselig bli nektet epudural;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med epidural er ikke så farlig......brukte ingenting når jeg fikk sønnene mine, så jeg tror jeg takler en fødsel til uten epidural.....tar det som det kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at det ikke er lurt og tatuere seg når en er gravid. på grunn av at blode blit tynnere eller ettelerannet sån. iverfal så er det ikke sikkert at fargen blir så fin og en kan blø mye mere en vanelig.

men du bør jo høre på tatoo studiet. de vet vel best.

bare pass på at du går til en seriøs en, og ikke en som kun er ute etter og tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Dette har jeg hørt med Pin Point i oslo om før :) (veldig seriøse folk) Christina der sier at de helst ikke tatoverer eller piercer gravide fordi ved å stikke hull i huden (både ved tatovering og piersing) er det alltid fare for infeksjoner. Om man foreksempel får en infeksjon av brennkopper eller dissa gule staflikokkene eller noe annet ekkelt i tatoveringa eller piersinga, så er d mange antibiotikakurer ol man helst ikke skal bruke som gravid.. uansett er det best å holde seg frisk og ikke risikere infeksjon ved å tatovere seg mens man er gravid. så en hver seriøs tatovør bør si nei til deg om du er gravid. men jeg skjønner godt om du vil ha det gjort, har selv flere tatoveringer (og piersinger) og man er gira på å¨få det ferdig :) lykke til med tatovering og baby :)

JO, mens vi er på temaet, om noen vurderer å tatovere seg i oslo, gå til Jahn Viktor på Sunset Studio i Waldemartranes gt på santhans haugen. Han har tatovert to av mine, og er kjempe flink!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatovering på ryggen,og fikk epidural under fødseln. Du kan høre med jordmoren,og vise henne tatooen din. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ikke ta å fikse på tatoveringen din når du er gravid,for blekket kan nå inn og skade den lille.

Det har jeg hvertfall hørt.

Så jeg synes det er lurt å være på den sikre siden å la være å fikse på den til nurket er kommet til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...