Gå til innhold

Ang dagmamma, hvordan vil hun takle jenta mi??

Anbefalte innlegg

Jeg får vondt i magen av å tenke på at lillemor snart skal til dagmamma...

Da er hun 11 mnd.

Saken er at hun er litt vel krevende, spesielt på stellebordet og når hun skal sove.

Hun er helt vill på stellebordet, ofte må vi være to for å få på henne bleia.

Soving er et kapittel for seg selv, off!

Sovner bare dersom hun trilles på ujevne veier.

Dagmammaen har jo flere barn å ta seg av, hun kan jo ikke trille tur med henne!

Hun er ellers flink til å leke selv, og er stort sett blid, men da må hun få søvnen sin.

Jeg gruer gruer gruer.... :(

Flere som har sånne "villbasser"?

Hvordan gikk det når de begynte i barnehage/dagmamma?

Fortsetter under...

holder opp hånden! *S*jeg har også en villbass som nok må til dagmamma før vi får barnehageplass. han hyler, åler og vrir seg på stellebordet. sover nesten ikke og må vugges i søvn eller få pupp. tror ikke jeg setter inn annonse med "dagmamma søkes til stille, rolig gutt, nei.....

hei

Jeg har vært dagmamma selv i mangen år og hvet at det er ikke lett å ta seg av barne som ikke har gode sovevaner. det er flere barn å ta hensint til også.

Anbefaler deg å ta kampen hjemme med soving ,i god tid før hun går til dagmamma. Når det gjelder stellebord er hun ikke aleine i det så det må dagmamma takler. Bare fortel dette til dagmamma slik at hun er forbered på dette.

Det kommer til å gå helt fint, barne er snillere andre steder, og når hun er blitt vant med de endre barne og dagmamma koser de seg.

Lykke til :)

Jenta mi er helt vill på stellebordet hun også. Får snart ikke på henne bleie eller klær, reine makt kampen,men jeg har funnet ut at når jeg overlater stellinga til andre enn meg, ligger hun helt i ro og bare ser dumt på de som skifter. Liksom"du er ikke mamman min, så deg kan jeg være snill mot".

Så det kan jo hende det går bra,men det med soving finner de nok en løsning på, får ha ei vogn inne på stua hun kan trille frem og tilbake over en sko eller noe for å få litt "humpete" veg.

Hei!

Det var godt å høre at vi er flere..

*misforstå meg rett*

Men ang det mammaen til Martine skrev om å ta kampen hjemme med soving:

Ja, det har vi prøvd i månedsvis! Jeg har prøvd alt føler jeg, vi hadde t.o.m hjelp fra helsestasjonen her.

Men lillemor ville ikke sove i senga si, samma søren!

Når hun legges for natta må jeg holde henne fast så hun ikke snur seg, for da legger hun seg aldri ned igjen.

Så vi holder på med legging fra 30min til flere timer hver kveld.

Og da er det veldig moro når hun våkner flere ganger i løpet av natta, sukk...

(Vi har aldri hatt barnevakt over natta, som dere sikkert skjønner, hehe...)

Så jeg orket til slutt ikke mer kamp på dagtid, og trillet henne i søvn (eller hun godtar noen ganger å sove i en svingende vuggestol inne).

Hvis noen har gode råd er jeg veldig takknemlig..

H.L

Hei!

Vi styrte voldsomt med sovinga til jenta vår (som er 2 år nå). Jeg grudde meg også fælt til hun skulle begynne i barnehagen, spesielt pga at hun var så vanskelig å få lagt. Men vet du, det klarte de helt fint!

I starten sov hun ute i vogn, og etter noen uker, lurte de på om det var ok at de prøvde å legge henne i reisesenga inne.. Jeg sa det måtte de gjerne, men tenkte bare "lykke til!!", for det hadde vi prøvd på lenge selv. Og så gikk det! De hadde tydeligvis god erfaring med legging av småbarn, for de bare la jenta ned i senga og gikk ut - og så sovna lille gullet. Uten noe mer om og men. Jeg kunne virkelig ikke tro det!

Poenget er at det kan altså gå veldig bra hos dagmamma/barnehage selv om du strever hjemme.

Lykke til! :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...