Gå til innhold

Tror dere vannet er gått? Trenger noen synspunkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

satt og kikket på tv da jeg plutselig kjente det kom ut noe og jeg ble våt (ikke veldig våt) gjennom trusa og buksa. Luktet ikke urin, var blankt men synes ikke det luktet søtt slik fostervann angivelig skal gjøre. Rett etter dette måtte jeg bommelom, men har absolutt ingen rier eller vonde kynnere. Magen har vært litt hard innimellom de to siste dagene og jeg får menssmerter når jenta i magen roterer langt nede i underlivet. Har ringt til Ullevaal og skal dit nå i kveld. Er så spent. Er tolv dager over termin ved midnatt, så nå er jeg helt klar! Hva tror dere? Burde det vært mere vann for at det skulle være vannavgang? Kanskje det blir fødsel i løpet av natta/morgendagen.

Hmmm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm. Spennende. Håper det var vannet som gikk da. Det er jo forskjell på folk hvor mye vann som kommer. På meg tok de vannet på sykehuset, så jeg vet ikke hvor mye som kom egentlig, da jeg lå i sengen.

Kan hende hodet til babyen "stenger" for litt, slik at det ikke fosser ut? Men, mulig så vil du lekke litt til stadighet om vannet har gått vil jeg tro, i hvert fall når du står oppreist, eller bøyer det ned litt, men du finner det jo helt sikkert ut når du kommer på sykehuset i kveld. Spennende!!! Lykke til!

Skrevet

Er jo vanskelig å seie, men det kan høyrast ut som om vatnet har gått.

Synast du skal ringe føden. Dei vil sikkert lukte litt på det du har sølt på, for å sjekke om det er fostervatn..

Skrevet

Nei, så lenge hodet til barnet er festet ligger det som en propp så alt ikke får kommet på en gang. Hørtes veldig fostervann ut for meg, selv om det luktet "feil". (kan jo hende klærne dine luktet såpe eller skyllemiddel og dekket over eller blandet seg med lukta også da) Nå føder du sikkert snart:) Grattis! og lykke til

Skrevet

Takk for det. Ble litt gira nå.... Samboeren min må se første omgang av en fotballkamp først... Det er helt ok, for det hastet visst ikke så veldig. Må sjekke innen 8 timer etter at man tror at vannet er gått fikk jeg vite.

Skrevet

He, he. Han får slappe av med fotballen han da, for om det blir fødsel nærmeste døgnet, blir det mye jobbing for ham også :)

Selvom du står for 99 % :) Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Da drar vi for å sjekke... Det hadde bare vært helt fantastisk hvis det faktisk var vannet etter 11 dager på overtid. Ha en fin kveld dere!

Skrevet

Synes det hørtes ut som slimproppen jeg?!

Kan jo nevne at jeg ikke merket selv at vannet mitt var gått(skuff!)...var jordmora som fortalte meg det på sykehuset. Merket ingenting! Men så lå hodet godt ned i bekkenet da.

Skrevet

mitt lukter egentlig heller ingenting. men når jeg ser på det i bindet ser det gulaktig ut. kanskje litt som sæd? jeg var ikke i tvil da når mitt gikk...for det renner av meg hele tiden nå :) mitt gikk halv 3 i natt. er hodet festet kommer det oftes bare litt og litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...