Gå til innhold

Desember: Herreminhatt så flinke unger dere har........Marekattungen er IKKE på langt nær så flink....

Anbefalte innlegg

Jeg leste nettopp den tråden om hva desemberbarna kan.

Gosj........

Blir nesten engstelig, marekattungen kan jo "ikke` no"....

Hun kan:

*rulle fra rygg til mage, dvs har sett henne gjør det, men det er mange mange dager mellom hver gang. 1 til 2 ganger pr uke kanskje.

*runt sin egen akse, tja bittelitt, men det er også bare en skjeldenhet.....

*sier dadadadadadada

Hun kan IKKE:

*Krype

*Rulle begge veier

*Åle/ake seg

*sette seg opp

Tannløs er hu oxo.

Enda så ligger hun på matta der jeg legger henne fra meg.

Hun er veldig fornøyd med å ligge på ryggen å pople, og holde på tærne sine.

Eller ha en leke eller to. '

Alt utenfor rekkevidde bryr hu seg ikke om.

Men hs sier hun er NORMAL, bare litt bedagelig annlagt og lat.

Hs sier jeg skal nyte roa, for det kan endre seg.

Greit nok at det er normalt, men når ALLE desemberbarna er MYE flinkere, så blir marekatta litt trist.....sukk.......

Fortsetter under...

Har ikke kikket på det innlegget på en stund, men jeg kan no fortelle at jenta mi ikke kan hverken krype eller sette seg opp. Hun åler seg litt bakover. Hvis hun legges på ryggen så kan hun ligge der og kose seg litt. Hvis hun blir lagt på magen så snur hun seg aldri på ryggen. Det er fordi hun trives best på magen.

Klart tulla di er normal! Jenta mi på 3,5 år var veldig sent ute med alt mulig, men det var normalt det også! Så ikke bli trist du :)

Tusen takk for trøst...... det varmer.....

Vanskelig å ikke bli bittelitt trist.

MEn jeg forsøker å tenke på at bormalbegrepet er så mangt.

Snupi har heller ingen tenner og er ikke noe flink til å spise, vil helst ha pupp. Når de lærer hva, har lite med det å gjøre hvordan de blir når de blir eldre..... Av og til skulle jeg ønske at hun var litt mer i ro enn hun er, for her er det full fres, hun har ålt seg framover siden hun var 5mnd, så nå har hun perfeksjonert teknikken og det går fort. Jeg må passe på hele tiden....

Må ikke tenke sånn, Marekatta. Men skjønner deg godt. Jenta vår var treg med all grovmotorikk. Sein med å løfte hode, sein med å sitte, krabba aldri, gikk ikke før hun var 20 mnd! Og fikk maaaange kommentarer. Men helsesøster forsikra oss om at det var innenfor normalt. Fremdeles er hun litt klønete motorisk, men ikke til hinder. Jeg tenkte ikke så mye på det, selv om kommentarene ikke var kjekke. Har en barndomsvennine som er ekspert på å komme med "ekle" kommentarer. som "Kan hun ikke det enda???? Hmmmm" "Har dere sjekka henne eller???" Åååååå blir provosert enda kjenner jeg.

SÅ du skjønner, de er alle ulike, og alt innenfor normalen. Kos deg med din unike jente.

Og du, din jente er flink å sove hun. Misunner deg de nettene du har, det er vårt største slit.

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...