Gå til innhold

1 legetime imrg..hva skjer der?


mamma >to gull

Anbefalte innlegg

Jeg er 7+1 og har fått første time imrg. Fikk beskjed da jeg ringte at det er en dobbeltime..Hva er det de sjekker/gjør på første legetime så tidlig i svangerskapet?

Er min første så syns det er greit å komme seg tidlig til legen og det var ikke noe problem..!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du ta med urinprøve, det må du ha med hver kontroll. De tar en del blodprøver, så snakker dere en del om deg, utdanning, mannen din, om du røyker, har barn fra før osv.. De spør vel også om du vil ha jordmor, isåfall går du vel annenhver gang til lege og jordmor. Så tar de vel blodtrykk og lytter på deg og slike småprøver. De bestiller også ul til deg i uke 17.

Lykke til: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var til min første time på fredag. Var kjempe spennede:)

 

vi fylte ut en del papirer(eller legen fylte ut å jeg så på;)

Tok 9 slike små rør med blod

veiing og høydemåling

en gunikologisk undersøkelse, med en del prøver inni der og(celleprøve og noen til)

Ellers så fikk jeg litt informasjon, noen bøker til meg og samboeren

 

Tror ikke d var så mye mer som skjedde, men var kjempe spennede:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok - takk.Har lest her inne at man skal ta med urinprøve,men legen sa ingenting om det til meg så syns det var litt rart.

 

Har sprøyteskrekk..Er det mange sprøyter de tar??Vet det vel egentlig er bare barnematen i forhold til det alt det andre vi skal igjennom..he.he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stikker bare en gang, og det er IKKE vondt: ) De har sikkert glemt å si fra om urinprøve. Jeg har vert på apoteket og kjøpt ti sånne små glass som jeg skal bruke fremover: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oki - da skal jeg prøve å slappe av..Vet jo det bare er et lite stikk..:-)

Skal bli godt å få vært hos legen..Da føler jeg meg kanskje litt mere gravid enn nå..

 

Takk for oppmuntring dere..Supre!!

 

High Five!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...