Gå til innhold

Bare én tvilling igjen...

tundr@

Anbefalte innlegg

Jeg kontaktet lege etter en liten blødning i dag - er 19+3 på vei i dag. Jeg ble undersøkt med ultralyd, og han fant ut at jeg hadde tvillinger, men at den ene var død. Den døde var ca halvparten så stor som den friske, rundt 10 cm lang. Jeg ble sykemeldt, og skal på den "ordinære" ultralyden på mandag, så da blir jeg vel grundig undersøkt.

Men er veldig redd for den andre tvillingen! Etter som jeg skjønte, vil den døde kanskje bli liggende der inne helt til fødselen, og da komme ut. Er det noen som har erfaring med noe liknende? Er redd for at kroppen skal forsøke å støte den ut, eller at den på annen måte kan være skadelig for den gjenlevende. Han fant heller ikke ut hvor blødningen kom fra, bare at livmorhalsen var lukket, og det var ingen pågående blødning.

Har veldig blandede følelser nå. Er veldig glad for det lille hjertet som jeg så slå der inne i dag, men også veldig trist for den som var død, selv om jeg ikke visste det var tvillinger. :-(

Fortsetter under...

Hei kjære du!

Ja, dette var jo triste nyheter, samtidig som det var gode nyheter, hvis du forstår hva jeg mener? Skjønner godt at du har blandede følelser nå, det er ikke rart! Føler med deg for den du mistet, men er så glad for at du fremdeles har et bankende hjerte i magen din!!!

Har lest om ei ti lher inne som har opplevd akkurat det du beskriver. Mener hun kaller seg for elinlinea, og er stadig innom på disse sidene. Vet hun har en hjemmeside du kan finne link til under "Vi mistet vår baby" forumet. Håper dere kan utveksle litt eraringer og finne trøst i hverandre!

Masse lykke til i tiden fremover - håper alt vil gå bra med din lille baby!

Klemmer,

hei, ja dette var trist lesning kjære deg..Håper resten av svangerskapet går bra.

Jeg er nok ikke den som Eliasmams snakker om, men jeg skjønner at hun blander oss to. Hun du bør prøve å finne her inne kaller seg "ventet Tvillinger" Grunnen til at eliasmams blander oss to er fordi tvillingene til mistet tvillinger heter Eline og Linea. Tror det er en reportasje om henne og tapet i enten camillie, det nye eller et annet måneds.kvinne-blad i september. Helt sikkert verdt å lese. Må legge til at den gjenlevende tvillingen til "mistet tvillinger" lever og er sunn og frisk, så det skal nok gå bra med dere også!

Jeg skalø prøve å finne nettsiden hennes til deg jeg!

Hei igjen, nå har jeg lett litt og fant hjemmsiden til "mistet tvillin" adressen er : www.gryjeanette.piczo.com. Og bladet som har skrevet om historien hennes er Henne som kommer ut i september. Prøv å finn mistet tvilling på enten "tvilliner /flerlinger forumet eller på ufrivillige aborter. Hun er veldig fin å snakke med og kommer sikker til å hjelpe deg hvis det er noe du lurer på. Lykke til

Tusen takk for svarene. Jeg skal kanskje ikke klage - jeg har jo fortsatt én igjen. Ble bare veldig redd med det samme, men jeg har faktisk sluttet å blø. Er bare litt ekkelt at den lille stakkaren skal ligge der inne... Alle sier til meg at det sikkert går bra, så da gjør det sikkert det. Krysser fingrene.

Annonse

heisann. så vondt å høre om tvillingen din. mistet selv den ene jenta mi i uke 24 i svangerskapet. men gikk med begge jentene frem til fødsel. historien min kan leses på www.gryjeanette.piczo.com

kanskje det kan hjelpe deg å få noen svar på hva som vil skje fremover.

mange varme tanker til deg. må bare sende meg mail hvis du trenger noen å prate med. mailadressen finner du på hjemmesiden min.

Klem Gry

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...