Gå til innhold

om plager i svangerskap når man er "gammel" :)

*We68*

Anbefalte innlegg

hei!

det er en stund siden jeg har vært her inne nå. jeg mistet for litt over 6 uker siden i MA. var da i uke 12 og spiren hadde sluttet å vokse i uke 7+4 eller noe. legen sa de undersøkte den, men fant ikke noe galt med meg eller noe. de mente jeg skulle bare få en mens å prøve på igjen.

men det jeg lurte på var da jeg var gravid var at jeg ble sykemeldt 100% i uke 8 pga BL. da jeg mistet så gikk det en uke der jeg ikke helt registrerte noe, så en uke der jeg tenkte" jeg har ikek vondt mere i bekken" så startet det pån igjen, som kastet over meg...jeg ble kvalm, våknet av kvalme og fikk sånne vondter i hoftene at jeg holdt på å gå til. så akkurat 14 dager etter dette hadde startet så fikk jeg første mens. da tenkte jeg at dette kansje hadde sammenheng med eggløsning. noen andre som har hatt slike plager?

kvalmen kan jo selvsagt komme av at jeg er deppa, drømmer og våkner hele natta av at jeg drømmer alle rundt meg dør, ser bare hvite kister over alt...sukk.

så da jeg fikk mens igjen så roet smertene seg litt. før de nå er pån igjen. jeg er fortsatt sykemeldt, men med denne berømmeleige fastlegeorninga så er det jo umulig å få noen time for videre utredning. legen ringer og sykemelder meg videre. klart jeg kan friskmelde meg selv, men jeg er sååå tom innvendig, har liksom nok med å stå opp og gå det jeg må om dagen, og føler jeg ikek har noe i en barnehage å gi :(

men så lurte jeg på om noen her inne hadde hatt det som meg? kansje pga høyere alder nå enn for 15 år siden sist? jeg er 38 år nå.

og gruer meg litt på tanken på om dette vil bli enda verre om en spire klorer seg fast igjen...noe jeg håper da :)

Fortsetter under...

Hei

Det er ikke mulig å si akkurat hvorfor du er kvalm. Jeg tror det har litt å gjøre med det psykiske/emosjonelle. I mitt første sv.skap følte jeg meg forferdelig dårlig. 13 år senere, og egentlig nokså gammel (nærmet meg 45) var jeg bare halvparten så dårlig. Jeg kan ikke tenke meg at alderen spiller inn.

Har selv fulgt begge foreldrene mine til graven i ikke altfor fjern fortid. Min eldste fikk oppleve både bestemor og bestefar på mors-siden. Min yngste har nå bare en gammel bestemor som bor i USA. Uansett hvem som dør, så er dette noe som gjør noe med oss, og vi blir aldri den samme etterpå. Min mann har masse mareritt om natten pga. farens død i 2001. Håper du snart føler deg bedre og at du ikke tenker at det må gå galt en gang til. Faktisk behøver du ikke tneke at du er gammel. Ikke enda,

Venn.lig hilsen 61-modell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...