Gå til innhold

måltider til en på 6 mnd. hva og hvor ofte gir dere??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!Min datter elsker pupp, så jeg sliter litt med å innføre mat.

Jeg prøver nå å gi henne maisgrøt 1 eller 2 ganger om dagen.Det blir m mest søl.....Hun liker også smaken av banan, men det gir jeg ikke så ofte, for helsesøster sa det var veldig kaloririkt og min lille...jeg mener store jente er i ganske "godt hold" på kun morsmelk allerede...:-)

Hun får altså pupp når hun måtte ønske og maisgrøt til formiddagsmat og noen ganger også kveldsmat.

Har prøvd å gi henne most kokt gulrot med litt olivenolje og også most potet, men da kastet hun opp rett og slett alt hun hadde i magen......Så nå fortsetter jeg bare med maisgrøten og tar mer og andre typer mat etterhvert.Regner med at det går seg til.

Jeg gir litt grøt til frokost og kvelds-mais eller ris.Bare det han godtar.Brekker seg av annen grøt og middag,Så alt kommer opp igjen,men jeg håper det går seg til da.Er snart 6 mnd.Fruktmos:eple og pære syns an er kjempe-mmmmm.Får litt etter frokosten.Veldig glad i pupp så det fr han ofte hele døgnet.Får også litt banan, men blir litt hard i magen av det så prøver bare litt forsiktig.

Ca 7.00: Pupp

Ca 9.00: Litt mere pupp.

Ca 10.00: En skål med grøt. Kanskje litt pupp til dessert. Så sove litt.

Ca 12.00: Pupp.

Ca 15.00: 1/2-1 middagsglass. Kanskje sove litt.

Ca 17.00: Pupp.

Ca 19.00: Grøt.

Ca 20.00: Pupp.

Ca 04.00: Pupp (kanskje)

Jepp sånn ca da... Hvis jeg ikke er hjemme kan hun lett stå over et "puppemåltid". Så det er vel mest for kosen sin del.. Hun er snart 7 mnd.

Annonse

Her starter dagen med pupp mellom 5 og 7 en gang. Så sover minstemor videre til rundt 9, da står hun opp, og får først litt mer pupp, så en porsjon maisgrøt - noe hun synes er snadder. Etter grøten sover hun som regel litt til, så er det pupp når hun vil ha frem til ca kl 15, da får hun 1/2 til 1 middagsglass, og hvis hun orker; et beger fruktmos til dessert. Så er det kveldsgrøt ved 19-tida, før sengetid ca kl 20. Ellers får hun pupp så ofte hun vil; jeg legger henne til puppen når hun er våken, og da forsyner hun seg selv, hihi, hvis hun er mett, ser jeg det raskt.

Då guten vår var 6 mnd begynte vi å innføre fast føde. Dagen såg omtrent slik ut:

06-08: Låg han i senga med meg og forsynte seg med pupp når han ville ha

11.30: Fruktmos (kokte og moste mango eller pære) + pupp

mellommåltid: Pupp

15.00: Grønsaksmos (gulrot eller brokkoli eller blanding) + pupp

mellommåltid: Pupp

18.30: Pupp på sengekanten

Og så pupp eit par gongar i løpet av natta.

Etter kvart begynte vi med litt graut til frukost, og så til kvelds. Var vel oppe i 4 måltid med fast føde då han var ca 7 1/2 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...