Gå til innhold

Advarsel om te med bringebærblad


Lurv

Anbefalte innlegg

var innom en helsekostbutikk og skulle handle te igår og spurte om det var noen man skulle la være å drikke. Han viste meg et par tre som jeg måtte holde meg helt unna. De inneholdt bringeberblad, og den ene av dem (som hadde veldig mye av de) sa han jeg garantert kom til å spontanabotrere hvis jeg drakk!! Ville bare advare dere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De anbefaler at gravide ikke skal drikke det før uke 35. Fordi det modner morkake eller noe..

Jeg drakk det med forrigemann. Begynte i uke 33+5 eller noe.. fødte i uke 34+6...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper ikke dette gjelder bringebær og bringebærsyltetøy også........

 

tror ikke det fordi det gikk da bra sist!

 

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiste en del bringebær for noen uker siden, og har ikke kjent noe farli ennda... så håper iallefall ikke d er noe farlig med bringebær...

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bringebær det er snakk om. Bringebærblad kan fås som te og som kapsler, disse er med på å modne livmoren til fødsel. Skal ikke tas før sent i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drakk dette fra uke 26 i forrige svangerskap, og tok kapsler fra uke 35. Fødselen måtte settes i gang 14 dager på overtid, så det er slett ikke sikkert den tidlige fødselsen til vannmann76 skyldes bringebærbladte, men jeg kan selvfølgelig heller ikke garantere at det ikke var det....

 

Når dette er sagt, så må jeg si at jeg tror teen og kapslene hadde god effekt for min del. Jeg fødte en gutt på nesten 5 kg (38 cm rundt hodet) på 3 timer fra første ve, så godt som uten å revne og kjente ingen etter rier i det hele tatt! Jeg kommer til å gjøre det samme dette svangerskapet!

 

Bringebærbladteen gjør at musklene i livmoren blir sterkere, slik at den jobber mer effektivt på hver enkelt ri. Den skal ikke tas i første trimester da den kan fremprovosere en spontanabort. Dette har ingenting med vanlig bringebær eller bringebærsyltetøy å gjøre så vidt jeg vet... Da hadde det nok vært advarsler ute på dette....

 

Mvh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok rett ang. bringebærbladte. Den brukte jeg for å få igang fødselen, gullet mitt ble født 3 dager etter, før termin. Den skal visst gjøre slik at livmoren strekker seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 sen abort pga livmor halsen åpner seg for ukjent årsak...da det skjedde for andre gang lå jeg på sykehuset m/strengt sengeleie og var snakk om forkort livmor hals + for svak livmor muskulatur....Jeg leste i et blad effekten av bringbærbladte for livmor muskulatur og drakk jeg hele oppholdt, ca 15dg. ...det endte m/sen abort.......hva tror dere????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...