Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stein Erik Ulvund har skrevet gode, lettleste bøker om barns utvikling.

S.E. Ulvund: Fra baby til smårolling 0-2 år - Forstå barnet ditt, for eksempel.

Legger ved en link:

http://www.cappelen.no/main/forfatter.aspx?f=8599

Når det gjelder barneoppdragelse har jeg stor sans for Jesper Juul sine bøker. "Ditt kompetente barn" kan du bruke fra barnet er 0 til langt opp i tenårene.

Ellers er jeg fornøyd med Penelope Leach sin bok "Alt om barnet", der står barnas utvikling i de ulike aldrene godt beskrevet

Annonse

Helt enig i anbefalingen av Jesper Juuls "Ditt kompetente barn" - veldig bra og tankevekkende. Vil også anbefale "Hvorfor gråter barnet" av Mari Rysst Heilmann - den ga ihvertfall meg mange aha opplevelser med tanke på hvorfor vår kultur har de holdningene vi har til barneoppdragelse. Og den er kort og lettlest!

"What to expect ..." bøkene er jeg enig i at er gode. Ser ting fra mer enn et ståsted, er ikke belærende og kan brukes som oppslagsverk, må ikke leses fra perm til perm - noe som er nyttig for travle småbarnsforeldre.

Har akkurat begynt å lese "How to talk so your child will listen - how to listen so your child will talk" som virker ganske lovende - noe "amerikansk" i stilen for min smak, men har en del veldig god innsikt om hva som surrer rundt i hodet på de små. Ikke kommet så langt i boken, men tror den kan anbefales :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...