Gå til innhold

Til dere som ammer.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har akkurat begynt med smaksprøve på grøt, og han blir 5 mnd på fredag. Men med forrige mann ammet jeg alltid før fast føde. Dette for å opprettholde melkeproduksjonen. Hvis ikke kan de spise seg mett på fast føde og ikke ønske noe morsmelk. Du kan jo evt tilby vann til måltidet hvis babyen virker tørst underveis.

Gutten min spiser 4-5 måltider morsmelk pr dag, og skal nå begynne med grøt til kvelden. Spiser også en gang om natta.

Tuppa mi e 5 mnd og får nå grøt både til formiddag og kvelds, og stort sett ete hu full porsjon. Hu får alltid mm etterpå, eg gir ikkje før lenger og har meir enn nok melk til resten av måltida. Men tal på di vett eg ikkje, det blir etter behov. Men formiddagsgrøten er så og sei fast mellom 10 og 11 ein gang ogkveldsen rett før kl 18. Mellom der masse mm. Etter kvelds får hu mm når hu skal legge seg (drikker vatn til måltidene). Hu sover frå 19 til 5 som oftast.

Gutten min blir 6 mnd om en uke, og får foreløpig 1 grøtmåltid om dagen(på kvelden) Gir mm både før og etter, men ikke rett før og ikke rett etter.

Når grøten er gitt får han litt vann å skylle ned med.

Sover fast fra 21-07... snart blir det legging litt tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...