Gå til innhold

7 måneder og 2 uker - liten interesse for morsmelk/amming. På tide å gi opp?

Anbefalte innlegg

Lillegutt er 7 mnd og 2 uker i dag. De to siste månedene har det vært en "kamp" å amme. Han tar gjerne en sup, eller to. Maks et 1/2 minutt. Så vrir han seg unna. Og når han ammes kniper og klorer han meg, så det ser ut som jeg konstant har vært i slosskamp med en katt. Han drikker når han er søvnig, men da sovner han etter kort tid, så det er lite han får i seg. Med det resultat at jeg føler det ikke er mye melk. Han våkner på natten, minst en gang og ofte flere ganger. Da ammer jeg han, men han sovner etter et bryst. Han liker ikke så godt grøt, spiser ca 1/4-1/2 porsjon morgen og kveld, noen ganger bare ett av måltidene. Spiser litt grønnsakmos til middag (av ca 1/2 minipotet og 1/2 gulrot + litt linfrøolje). Han har hard avføring, får derfor litt sviskejuice hver dag (ca 1/3 flaske). Drikker også litt vann. Nå lurer jeg på om all "slossingen" er lillegutts måte å fortelle at han er blitt stor gutt og ikke trenger ammes mere? Noen med lignende erfaringer?

Fortsetter under...

Det kan ha perioder der amming ikke er helt stas, alt annet rundt er! Hadde fortsatt å tilby han til det er total nekt. Hvis du vil slutte nå, må du jo begynne med mme, det er for tidlig med kumelk.

Har det på akkurat samme måten. Lurer også på om det er vits å fortsette. Min spiser morgen på begge bryst, og kanskje litt på ettermiddagen(men da bare på ene siden), og så er det litt til kvelds(men da også bare på en av sidene). Blir litt frustrert, for hadde lyst å amme til 1 år.. Men er vel bedre med ett mm måltid enn ingen, så håper det fortsatt går. Vi får bare holde ut:) Stå på!!

Har det litt på samme måte selv. Lillegutt var som limt fast til puppen i 5 mnd. Men så var det plutselig ikke så spennende lenger, men fast føde var tingen. Nå går det litt opp og ned fra dag til dag. Men har nettopp hatt 2 døgn der jeg ikke kunne amme i det hele tatt, pga. at jeg har tatt noen medisiner i forbindelse med en undersøkelse på sykehuset. Har derfor gitt han fryst mm. Og pumpet meg. Men merker godt at jeg har fått enda mindre melk iløpet av denne tiden. Så jeg er spent på hvordan det vi gå framover.. Hadde håpet på å amme til han var 1 år, men tror nok at jeg må ty til litt mme og litt pupp etterhvert. Ivertfall hvis han nekter pupp.

Lykke til ivertfall. Har hørt om flere som har hatt ammenekt, for så å vil ha pupp igjen etter en stund. Så det er ivertfall håp=)

hei!

min lillegutt bestemte seg helt plutselig for at pupp var helt ut. varte i ca 2 uker hvor han hylskrek hvis puppen ble tilbudt, og hvis han var helt desperat tok han en liten sup. men etter ca to uker begynte han plutselig å vise interesse igjen. og nå er det bare når han er virkelig utrolig sulten at han bare tar en liten sup før han skriker til og ønsker flaske for å få mer fart på melken. men som sagt så ordnet det seg plutselig til det bedre!

hold ut! stort sett så ordner det seg! blir jo ikke så mye som før, men litt amming er jo bedre enn ingenting!

Jeg sloss med min pode fra han var 6,5 mnd. Når han var 7mnd. sluttet jeg. Hos meg utartet det seg ved at han ikke ville ligge i ammestilling og han bare tøyset med puppen (laget prompelyder og lo). Jeg prøvde alle gode råd (stille, mørkt rom...). Jeg følte at han hadde vokst fra puppen, så da gikk vi over på mme (han spiste da 4 måltider per dag).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...