Gå til innhold

Trenger hjelp fra trøndere:)


Yara

Anbefalte innlegg

Vi vet ikke kjønnet på babyen i magen min, men vi har likevel ett jentenvan og ett guttenavn som er favoritter så langt. Guttenavnet er Bendik og jentenavnet er Leona.

 

Men så er vi fra Trøndelag, og er litt bekymret for om folk klarer å si leona uten at det blir lEona, med trykk på e...LEona liksom...Håper dere skjønner hva jeg mener:) Min mamma sier Leona er et såpass sjeldent navn, at det skal gå an å lære folk å si det riktig, men jeg er så usikker. Vi elsker navnet, men er avhengig av at folk sier det med trykk på rett plass for at det skal bli slik vi ønsker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er trønder!;)

 

Jeg tror du skal slippe å bekymre deg;) Leona er et såpass godt navn, at er det noen som en gang kommer til å si LEona, så er det kanskje en gammel dame på 80 år.. Det er de eldste trønderne som er mest vant til at navn skal uttales sånn...

 

Kan jo forekomme, men det er enkelt å lære folk å si det rett:)

 

Så bare velg det navnet du!!! Ingenting å nekymre seg for!!!:) Er så vanlig med internasjonale navn, at det blir IKKE noe problem:)

 

Nydelig navn forresten, og lykke til med graviditeten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

jeg er fra trondhjem, og det faller meg mest naturlig å si leOna, sånn som du vil :) tror ikke det er no problem! enig med forrige innlegger! og din mor.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...