Gå til innhold

5 mnd - grøtsmak for første gang - hylskriker - hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Hei, lille har fått smake maisgrøt for første gang nå. Og hjelpe meg.....:) HS ba meg gi ham en liten smaksprøve bare og så melken si, lettere sakt enn gjort ja...

Måtte gi han såpass med melk at han ble litt mett først, så smak og da gikk det fint, men nå vil han ikke ha melken sin i det hele tatt! Han har spist ca 100 ml, og det er omtrent halvparten av hva han vanligvis spiser. Men han blånekter å spise mer melk, noen med råd?

Fortsetter under...

hei du!

Jeg fikk anbefalt å gi gullet melka si først, fordi de er lettere mottakelige for nye smaker når de ikke er så kjempesultne.

Men har akkurat samme problem som deg.. dersom han får smaken på grøt eller fruktpure før han er "mett" så nekter han å spise mer av melka.....

Så tror det i starten er lurt å la de få det etter at de egentlig er mette...

Gullet her liker ikke mais grøten, men ris grøten fra nestle og hipp sin med banan og fersken (tror det var den blandingen)

lykke til!!

Heisan!

Da jeg presenterte grøt for Ida, ga jeg henne det som et mellommåltid den første uken. Altså mellom to økter med melk. Kun et par t-skjeer med grøtpulver for at hun skulle bli kjent med ny smak og ny konsistens. Jeg startet med maisgrøt, men etter bare et par dager mistet hun interessen for denne grøten. Bare griset og spyttet den ut igjen. Jeg fikk tips om en hvete og vanilje grøt i fra Hipp, og den falt ordentlig i smak. Denne skal blandes ut i vann, men i følge helsesøster er den helt ok å gi, så lenge jeg ammer resten av måltidene. Når jeg gå Ida grøt som mellommåltid, fikk jeg i henne like mye melk som hun normalt ville spist.

Nå har vi holdt på med grøt i snart 1 mnd, og hun spiser nesten en full porsjon. Vi har funnet vår greie på det, men jeg vet jo ikke om det fungerer for dere. Vi spiser grøt med 18-tiden. Da starter jeg med grøten, og ikke noe melk på forhånd. Gir jeg henne melk først, vil hun ikke ha grøt! Hun spiser og koser seg, og så får hun litt mm i fra tut kopp (hun vil ikke ha flaske) inni mellom for å slukke tørsten - det er ikke mye! Når hun er ferdig å spise, så er det opp å bade. Etterpå er det inn på mørkt soverom hvor jeg ammer henne, og så er det rett i seng. Det går kanskje 1 time i fra hun er ferdig med grøt til hun får melk på sengekanten.

Lykke til med grøten..........

PS! I dag har Ida fått sin første tann - tror du jeg er stolt eller :)

Jeg krysser fingrene for deg i morgen - tenker på gynokolog timen!

Klem

Hei på deg:) Takk for mange fine tips! Skal prøve å gi han melken først i morgen og se, men han likte smaken tydligvis så det er bra!! Har nettop lagt han nå, trøtt som en dupp:)

Har vært ute å gått med han i nesten 4 timer i dag, så jeg er helt utslitt!! Ikke så lei meg lenger, våknet i dag morges og fikk ett bittelite smil midt i fleisen!! Kan jo ikke være lei seg da:) Og det er vel en mening med alt, og nå vet jeg at jeg vil ha baby igjen snart, bare få orden på kroppen først! Så til uken er det i gang på Elixia igjen, skal prøve pilates for første gang, veldig spent på om det kan være noe.

Trodde Alexander hadde fått tann i går, men nå finner jeg den ikke igjen:) Men han gnager febrilsk på ALT, så søt!! Var kjempestolt jeg også helt til jeg ikke fant den igjen, så kjenner meg igjen i det du sier ja:)

Avbestillte timen i morgen jeg, ser an litt hvordan det blir, skjer det ikke noe mer før helgen tar jeg en ny test og er den negativ ringer jeg tilbake.

Så du sliter med flasken enda, så frustrerende!! Vi har en bekjent som skulle reise på helgetur uten babyen sin på 3,5 mnd, men han ville ikke ta flaske, he-he... så hun måtte ta han med, syntes det var fint jeg da:) Men forstår at du trenger litt pause fra ammingen ja!!! Har desverre ingen råd, Lille tok det med en gang han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...