Gå til innhold

synes dere jeg bør kontakte sykehuset?

Anbefalte innlegg

Etter 1. pausemnd på pergo tror jeg at jeg ikke har hatt EL. 35 dager gikk og ingen mens og ingen graviditet.

Begynte på primolut for å få igang mensen og startet å ta de pillene på dag 36.

Tok de i 5 dager etter legens anvisning og skal da få mensen 2-4 dager etter siste tablett slik at jeg kan begynne på ny runde pergo igjen.

i dag er det 4 dager siden siste tablett og fremdeles ingen tegn til mensen....

Hva skal jeg gjøre?`

Vi får jo aldri prøvd å bli gravide engang vi! Står på venteliste til lap, men der er det 6 mnd ventetid og det har bare gått 3 mnd ennå?

Synes dere jeg skal ringe til legen på sykehuset i morgen dersom jeg ikke har fått mensen ennå og si at jeg tror ikke pergo virker og jeg er ikke gravid og primolut setter heller ikke igang mensen og NÅ VIL JEG HA LAP!!!!!! Kan det være noe vits i å mase om å få lap tidligere siden ikek noe virker på meg?

Er så drittlei denne kroppen min som ikke vil!!!!

OK, dette ble sytete, men nå er jeg virkelig fortvilt her om jeg i det hele tatt skal få sjangs til å prøve å lage vår lille mirakelbaby på egenhånd.

Setter pris på om noen vi svare meg:)

Fortsetter under...

Hei, dette er nesten som om det var meg som skrev. Jeg har så lange sykluser at jeg føler jeg aldri får prøvd. Gikk på tre pergokurer i vår. Ingen resultat. Syklusene mine har stort sett vært på rundt 40 dager i det siste.Fra jan til jan hadde jeg besøk av TR bare 4 ganger. Venter på lap, og fikk brev fra sykehuset i juni, at det ville skje innen 6 mnd. Nå venter jeg bare på mensen. Er på dag 42 nå. Jeg lurer også veldig på om jeg skal ringe sykehuset og prøve å fremskynne lap. Noe må skje! Har jo ikke peiling på når jeg har EL heller. Forstår din frustrasjon.

Jeg foreslår at vi begge tar en tlf til sykehuset i morgen og maser litt. Det er jo sant at det går på psyken vår, men legg på litt også. Jeg må bare finne brevet jeg fikk fra sykehuset. La det på et lurt sted.....

Hei!

Tenkte bare å nevne at det er fritt sykehusvalg nå :o)

Dette betyr at du kan gå inn på nettet (lurer på om det ikke sto en liste på FUB) og se på lister over ventetid på sykehus.....

6 mnd var lenge....skjønner godt at du blir lei av å vente!!

Sist jeg så på den venteliste-listen på nettet, var det f.eks bare 1 uke ventetid for utredning på Lillehammer sykehus (det kan jo har forandret seg nå...)

Men jeg vet jo ikke hvor du bor.....hvis du bor på Østlandet er vel dette med fritt sykehusvalg litt mer aktuelt enn mange andre steder........

Lykke til!!!

Hei Maddemor

Jeg ville ringt til sykehuset bare for å sjekke at de hadde fått alle papirer de trenger osv. Jeg gjorde det og spurte samtidig om når jeg kunne få time og da satt de meg opp på en avbestilt time 1 mnd senere.

Hadde jeg ikke ringt måtte jeg ventet sikkert 2 mnd ekstra - så RING!

Lykke til.

Huff da Maddemor.. Jeg føler med deg. Venter selv på lap og blir snart SPRØ!

Sjekk ut siden www.sykehusvalg.net. Klikk deg inn på kvinnesykdommer og sjekk ventelisten for utredning på de ulike sykehusene. Jeg har ventet en stund på time nå, men kom plutselig på å ringe nabosykehuset. Der har de 3 ukers ventetid!!!! Det er ingenting i forhold til der jeg står på venteliste nå. 6 mnd er ALTFOR lenge!

Jeg får forresten ikke lov å prøve pergo før de har tatt lap og sett at egglederne er åpne. Merkelig at det er så ulik praksis for dette...

Lykke til :)

Annonse

Hei maddemor:)

Jeg venter også på lap på st.olav,og har fått resept på pergo i posten fra sykehuset.Så jeg skal ta dobbel pergo kur kommende pp.Ventetiden er i utgangspungtet lang,og føles ikke mindre ved at syklusene blir så lange.Hvis jeg var deg hadde jeg ringt sykehuset,og forklart dem situasjonen.De er kjempegreie å prate med,og kan kanskje gi deg noen råd..Verdt å prøve i alle fall.Ønsker deg lykke til!

Hilsen vilsågjerne.

På fub står en god lista ja, over offentlige og private syjkehus, med pris liste :-) Jeg synes virkelig du må få gjort noe med dette her maddemor, kan ikke gå og ha det sånn. Sender deg en stoor klem og masse lykkeønskninger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...