Gå til innhold

8 uker på vei og gått ned 4 kg - er dritdårlig!!


FrkVissVass

Anbefalte innlegg

Jeg var slank fra før å, men får ikke trene nå pga blødninger i svangerskapet. så vekt stuper. Har kanon-lavt blodtrykk og spyr daglig. Har det ganske DRIT egentlig nå og koser meg ikke så innmari med å være gravid, spyr om natta og får ikke sove, er skikkelig sliten.

Hva er farlig å gå ned i vekt? Har noen av dere vært kjempedårlige? hva kan jeg gjøre for å få det bedre? har jo sambo å en 4-åring å ta meg av å, istedet ligger jeg bare å er helt ferdig mye av tida.

Har noen noe råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skjønne kordan du har det, etter 10 uke hadd æ' gått ne 13 kg, da va det litt bekymring ute å gikk- bli det for ille blir du lagt inn for å få intravenøs- snakk me legen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier du nå da? er du dårlig hele tiden? det høres veldig synd på deg men tror kanskje babyen får det h*n trenger uansett eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så synd på meg men jeg er bare så innmari dårlig nå, håper det er noe jeg kan gjøre for å få det litt bedre. veier 55 kg så det er ikke noe dramatisk. Lurer på hvor mye man kan gå ned før det er usunt? har noen erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

i mitt første svangerskap gikk jeg ne 9 kg fra 6. til 14. uke. det er ikke farlig for fosteret at du går ned i vekt. fosteret vil ta det det trenger. det er kun deg det går utover. jeg mistet all energien, så lå rett ut på sofaen alle disse ukene.

 

det du imidlertid må passe deg for er evt dehydrering. sørg for å få i deg mye væske! jeg klarte ikke å holde på vann engang, derfor ble jeg innlagt på sykehus ett par ganger for å få intravenøst. den første gangen jeg var inne gikk jeg opp 2,5 kg det første døgnet, bare pga væskepåfyll. kroppen sugde til seg væske som en svamp!

 

det å få i seg nok drikke er også viktig for produksjonen av fostervann fikk jeg høre. maten kan man leve lenge uten før det blir betegnet som farlig. "det blir født barn i sultrammede land!", sa legen min til meg.

 

lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...