Gå til innhold

Sykler dere ennå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er bare i uke 30, men magen min er kanskje litt stor (symfyse-mål på linja, derimot). Jeg sykler til og fra jobben. Men nå begynner mannen min, og alle andre som synes at de har noe de skulle sagt, å mase om at dette kanskje er for farlig. Bekymringene til mannen min må jeg jo selvfølgelig ta alvorlig, han er bekymret fordi han mener det er farligere i trafikken for syklister enn for trafikanter og dersom jeg tar buss. Roer ham ned med at jeg går av sykkelen når jeg skal over gangfelt. Men jeg får også mange kommentarer fra Gud og hverman om "hvorfor jeg tar sjansen på å sykle?" osv. Det å sykle til jobben er den eneste trimmen jeg får- bekkenet er ikke i såpass form at jeg er fristet til å gå frem og tilbake (vil også ta veeeldig lang tid).

Skjønner ikke helt problemet, jeg. Har tenkt å fortsette så lenge jeg jobber. Sykler dere ennå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 28+4 og sykler :) Og hadde jeg orket det hadde jeg jammen gått på spinning også! Men jeg trener ikke ute på sykkel da, sykler bare til skolen og butikken og slikt. Hvis du har gangvei å sykle på og er forsiktig når du skal krysse veien, ser jeg ikke noe galt i å sykle. Men det gjelder jo egentlig gravid eller ei :)

Skrevet

Hei!

Jeg er 37+1 idag og jeg sykler fremdeles. I motsetning til deg har jeg igrunn bare fått postive kommentarer om det. "Næmmen så flink du er som holder deg i form ved å sykle!"

Folk synes igrunn det er mer imponerende enn skummelt. Om jeg skal tenke tilbake i tid så er det jommen mange år siden jeg har ramlet av sykkelen min, men snuble på gata derimot er det ikke så lenge siden jeg klarte å prestere. Jeg tror at så lenge du føler deg komfertabel med det, så er det vel bare å sykle i vei da. Kan jo ta det litt pent og ikke ta unødvendige sjanser. :)

Skrevet

Bra, da er det ikke jeg som tar unødvendige sjanser, men heller de rundt meg som er overhysteriske... Håper også på å fortsette til uke 37, men så blirdet jo høst og regn (regntøyet er litt trangt, gitt- og jeg kjøper nok ikke nytt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...