Gå til innhold

Når skal/fortalte dere det til familie og venner?


sofi 81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

huff.. dette lurer jeg også på... har fortalt det til et par venninner... men ikke noe mer...

 

jeg er 6 uker på veg.. men vet ikke når jeg skal fortelle det til besteforeldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal fortelle det til foreldrene våres på bursdagen min. Da er jeg akkurat 11 uker på vei. Kunne tenke meg å vente til da jeg er 12 uker. Men vi fikk sjans til å samle begge foreldre parene våres, så det blir bra.

 

Fant ut at det passet bra i den settingen, for da har de ikke mistanke om hvorfor vi ville samle dem annet enn å feire 25 års dagen min. Så skal vi spise kake og feire.. både meg og oss!! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er BRA!!! Så koselig da... jeg vet ikke når jeg skal fortelle til mine foreldre eller hans.. huff... sist fortalte jeg det når jeg var 13 uker på veg.. veldig seint syns jeg da.. huff.. vanskelig. skal iallfall til legen å få det bekrefta først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Dette er jo veldig individuelt.. jeg er i uke 18 nå, og fortalte det til familie i uke 12. Jeg måtte fortelle det på jobb da jeg var 12uker fordi jeg jobber med cellegift som kan skade babyen. Hvis det ikke hadde vært for ferie og litt fri så måtte jeg nok sagt det enda tidligere på jobb...

 

Men hvis det ikke hadde vært sånn at jeg måtte si det pga jobb så hadde nok ikke jeg sagt noe den dag i dag.. ( syns ikke på meg enda), jeg har liksom ikke følt noe sånn behov for å si det til alle og en hver...

 

Men jeg ville iallefall ikke sagt noe før uke 12 da sjansen for at det kan gå galt er ganske stoor.. jeg hadde ikke orket å måtte si til folk at ting gikk galt... men for noen kan det være en trøst at de andre rundt vet det hvis det gikk galt da..

 

Nå hørtes dette litt pessimistisk ut da... Som regel så går det jo bra! men jeg har vært litt engstelig av meg, og er fortsatt redd for at ting skal gå galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå 6 uker på vei. Har fortalt det til min mor. Må ha noen flere å dele det med. Har tenkt å vente en stund før vi sier det til noen flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til "alle" med en gang. Spyr så mye at ungene kan jeg i hvert fall ikke holde det hemmelig for. Er nå i uke 10 og hvem som helst kan se at jeg er gravid... blir gratulert av folk jeg knapt har møtt før. Mistet sist i uke 15, og syntes egentlig det bare var greit at alle visste det. Når jeg kom for å hente ungene på skolen dagen etter SA, fikk jeg beskjed av læreren til 9-åringen min om å gå hjem å slappe av, så ville hun ta med seg ungene mine ut på pizza, og i parken å leke etterpå. (Hun hadde sendt en mail om det først) Slikt varmer; er ikke redd for å fortelle tdlig igjen (selv om jeg pga komplikasjoner denne gang har større risiko for SA enn vanlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte d t mammaen min først,da va æ 5 uker på vei,så har æ fortalt d t fire vænninner ætterpå....Nu e vi 6+5,men vi venter væll me ræstn t d e gådd tre mnd...-forde om æ har løst å si d t hele værdn:)

Skal foræstn på kontroll på mandag....glæde mæ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til mamma og pappa i uke 5 og sivigersene uke 6...Synst det er greit at noen vet det så slipper vi å sitte alene med sorgen om det skulle gå så galt.

I dag 8+4 fortalte jeg det til sjefen da det er litt greit at noen på jobben vet hva det er som skjer i livet mitt...

 

Ellers så vet jeg ikke når vi skal si det til flere, tiden får vise:) Skal på en jobbfest i uke 11, så da får nok resten av de jeg jobber med vite om det og;) men er liksom kommet så langt da, så gidder ikke å lyge meg unnda den for en uke fra eller til...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til mamma i uke 6. Har også fortalt det på jobb og til et par venninner. Har mistet en gang før, og da måtte jeg fortelle det som det var. Så tenkte at de som får vite det uansett utfall like greit kunne få vite det nå. Er 7+6 idag, og regner med at det ikke går så lang tid før andre kjente finner det ut. Ikke så lett å skjule at jeg ikke blir med på fest og moro lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...