Gå til innhold

hva anbefaler dere av jerntilskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jordmor mente jeg burde begynne å ta jern nå. er i uke 30 og har HB på 11.4. det er egentlig bra som gravid, men jeg har ferritin på 44, den bør være rundt 60. hva anbefaler dere å ta som ikke er helt drepen på magen, sliter med den fra før. spiser linfrø som en gal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes jordmor skulle anbefalt deg riktig jerntilskudd i ditt tilfelle,- og dosering. Du burde ringe henne og spørre. Lykke til!

Skrevet

Please, søk ikke slike råd på bim, men ta det med til lege/apotek/jm eller lignende...!

Se igjennom endel tråder her, så finner du at det nok er flere som for moro skyld kunne komme til å anbefale deg noe lakserende...., desverre.

Skrevet

oki jenter. da gjør jeg det. jordmor anbefalte noe rundt 60mg. jeg tar det med apoteket jeg. jeg er sykepleier så jeg hadde nok ikke tatt noe lakserende. men takk for advarselen

Skrevet

jeg har spist duroferon 1 tbl daglig i over en måned. begynte med to siden heg var skikkelig slapp, og gikk ned til en etter to uker. har gått greit med magen faktisk.

Skrevet

Blander meg inn litt likevel....jeg er ike jordmor men sykepleier ( ref. til siste innlegg ) Endel jerntabletter gjør deg hard i magen. Hemofer er nok den mildeste typen, også gjør den ikke avføringen sort....som mange andre preparater. jeg ville gått for denne, 3 tbl daglig. Bruker den selv og sliter også med treg mage. Har ikke fått mer problemer etter oppstart. Ta gjerne litt Lactulose ved siden av, det er godt mot trege mager og kan trygt brukes av gravide ; )

Lykke til!

Skrevet

Hmmmm.... det var visst ikke siste likevel...Anyway ; ) tror du skjønte hva jeg mente ; )

Jeg har erfaring med at Duroferon=treg mage, men det kan vel være individuelt ; )

Skrevet

jeg har også erfaring med at duroferon = hard mage. jeg får prøve meg litt frem. Takk for alle råd.

Skrevet

Duroferon har funka utrolig bra for meg da.Og jeg har ikke fått treg mave av d.Fungerer som vanlig for meg,og jeg har brukt det i 10 uker nå eller noe slikt.

Men det er vel forskjellig går jeg ut ifra.

Skrevet

HI: hmm ferritinnivå på 44 er ikke lavt og hemoglobin på 11 er jo bra!

Jeg har ferritin på 7 og hemoglobin på 7! Ja - 7.

Skrevet

legen min anbefalte med noe som heter aminojern! Ganske nytt produkt, ikke alle apotek har det inne. Men magen fungerer hvertfall kjempegreit selv i uke 35! Må ha en dæsj kaffe på morgenen, men kan ikke klage!! Håper du finner et produkt som funker bra for deg!

Skrevet

en sånn flaske som jeg kjøpte i dagligvare (har på apotek også sikkert) men husker ikke hva den het. Flurodix eller noe slikt. den tar ikke på magen som de andre.min lege anbefalte den.

Skrevet

Jordmora mi sa at eg måtte ta Niferex, den skal visst virke fort.

Jm sa at eg måtte få blodprosenten opp fort,(har 4 uker igjen), og har ein hb på 9,3.

Eg har stort sett alltid hatt kluss med det, så har prøvd ein del jerntabletter, og desse er de som har vært de beste for magen min, kan heller sei at de har fått magen igang.

Men jm di har vell sagt hvilken type du helst burde ta el?

Lykketil!

Skrevet

nei jm sa bare jeg skulle ha rundt 60mg. skal på ekstra UL 29.8 så da spør jeg legen der.

Skrevet

Jeg hadde også lav HB. Legen anbefalte meg noen jerntabletter som heter "Ferromax" Jeg skal ta 1 tabl om dagen. Man kjøper de på apotek. Jeg blir ikke hard i magen, men avføringen blir sort og så lukter det noe sinnsykt av prompene, så nå vil jeg ikke bruke de mer. Verste lukten jeg har kjent :-) Vil ikke risikere den fæle lukten i tilfelle fødsel..... :-))))

Skrevet

Jeg er GANSKE sikker på at dere slipper disse problemene med Hemofer

Skrevet

Jeg tar Floradix jernekstrakt som fås kjøpt i helsekost og de fleste dagligvarebutikker. Har ikke hatt noe problemer med magen. Det er et naturprodukt som er snillere mot magen enn tabletter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...