Gå til innhold

Ei med munnsår kysset babyen min........

Anbefalte innlegg

Ei voksen jente med munnsår kysset den lille piken min på 8 uker........i ansiktet, og muligens på munnen.

Jeg tror hun som gjorde dette har herpes, hun hadde i allefall et vått, veskende munnsår............

Jeg er så innmari lei meg!!!!!!!! Hun holdt datteren min mens jeg ordnet på kjøkkenet, og når jeg kom inn i stuen, så jeg at hun kysset henne i ansiktet og "over alt".... Jeg ble helt slått ut...trodde jeg skulle besvime.... Hvordan kan noen gjøre noe sånt?!? Har datteren min blitt smittet, tror dere? Dette er nå noen uker siden, og jeg har ikke sett noe utslag ennå..... (hun som gjorde dette, jobber i barnehage........... Man skal da vel IKKE kysse småbarn på denne måten) Må si jeg har vært søvnløs, for jeg er så redd mitt lille gull har fått herpes pga ei ubetenksom voksen venninne...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6038982-ei-med-munns%C3%A5r-kysset-babyen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

FY F**** Hadde klikket i vinkel jeg hadde jeg sett noen gjøre slikt mot jenta mi!!! Hadde hvertfall ropt ut hva f*** driver du med??? Og ropt enda høyere du har jo herpes!!!

Nei huff, fikk helt grøssninger her jeg sitter, men det er vel sikkert fordi jeg er utrolig prippen på slike smittsomme sykdommer, hater også kviser. Og unngår at jenta mi kommer borti slike mennesker.

Mener ikke å tråkke noen på tærne altså, er ikke sånn at jeg går rundt og sier æsj til folk. Men unngår bare å la jenta mi bli nusset og slikt av folk jeg ser har noe ekkelt i ansiktet og lignende...

Over til saken, kom deg til legen HS så fort du kan!!

Håper virkelig jenta de slipper unna!

Annonse

Tror ikke du skal bekymre deg så veldig! Hvis babyen din skulle fått herpes, må hun også ha et sår, og små babyer har da ikke sår på munnen? Men ved neste korsvei, ville jeg sagt fra til henne at du ikke likte det! Det er ikke sikkert hun tenkte over det engang! Men hvis du er usikker, ta med deg babyen din til legen og øs ut dine bekymringer for han (eller hun).

Og du som reagerer på mennesker med kviser: SKJERP DEG! Det smitter ikke, og er ikke forbundet med dårlig hygiene. De som er plaget med kviser i voksen alder, er utmerket klar over at de har det, og det plager dem sikkert like mye som det tydeligvis plager deg.

Vil bare si at innen voksen alder er de aller fleste smittet av det viruset som gir munnsår. Men det er varierer hvor ofte man har utbrudd(noen så godt som aldri, andre flere ganger i året).

Men er selvfølgelig kjedelig når noen med munnsår kysser på babyer. Jeg har munnsår en gang i blandt og har da alltid passet på å ikke kysse på verken egne eller andres babyer.

Jeg ville også reagert. Vil ikke at så mange skal kysse på babyen min. Den nærmeste familie f.eks besteforeldre, tanter og onkler kan gjerne nusse han litt oppå hodet, og evt et lite nuss på kinnet av og til. Noe annet hadde jeg ikke likt. Har ikke fortalt dem hvor jeg føler at grensen går, men ingen har tråkket over heller.

Når dette er sagt, er det noe sånn som 3/4 av den voksne befolkningen som er bærer av herpesviruset. Veldig mange aner ikke at de er bærer av det engang, fordi de aldri har fått noe utslag av det. Og man kan faktisk smittes av en som ikke har utbrudd også, selv om sannsynligheten er mye mindre.

Uansett, det hun gjorde er fullstendig uakseptabelt og ekkelt. Håper ikke datteren din blir smittet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...