10aborter,någravidmedsurrogat Skrevet 23. august 2006 #1 Del Skrevet 23. august 2006 Hei. Kan noe hjelpe meg med når jeg burde forvente å få eggløsning etter en spontan abort? mistet mitt lille nurk ( 7 uker) i helgen. Vil liksom bare begynne på ny. Må jeg vente til neste mens eller kan vi bare prøve nå? Takk til dere som svarer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6038923-eggl%C3%B8sning-etter-spontan-abort/
jordbærsjokolade Skrevet 23. august 2006 #2 Del Skrevet 23. august 2006 Hei! Så grusomt for deg å miste det lille nurket ditt. Vet hvor vondt det er.. Du kan, hvis du føler at du er psykisk i stand til det begynne å prøve etter minst 14 dager, eller til etter at du har sluttet å blø (men minst 14 dager). Dette er pga infeksjonsfaren. El kommer jo før menstrasjonene så du kan godt bli gravid igjen uten en menstrasjon i mellom. Så må jeg si at det er veldig mange meninger og råd angående venting. Noen sier at man bør vente minst 1 menstrasjon, noen sier to og andre sier tre. Det er fordi livmoren skal rekke å "komme" seg etter aborten, at den skal bli mottagelig for ett befruktet egg og for at den skal være "sterk" og tykk nok til at du ikke mister på ny..Men som sagt, her er det mange gode råd. En av mine leger sa til meg at jeg bare kunne prøve på nytt etter at jeg mistet i uke 11. Jeg ble gravid i gjen med en mens i mellom (fikk mensen seks uker etter inngrepet), men mistet også denne gangen og da i uke ti. Vet ikke om det har noe med tidsaspektet å gjøre. Jeg satte igang med prøving med en gang jeg sluttet å blå, og nå er jeg i min 4 pp etter den siste aborten! Håper du fikk noe vettug ut av dette og håper at du har det så bra som mulig i den situasjonen du er i, klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6038923-eggl%C3%B8sning-etter-spontan-abort/#findComment-6039212
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå