Gå til innhold

Luft fylte eller kompekte dekk på vogna? (..teutonia..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har foreløpig ikke noen erfaring med vogner,så da spørr jeg dere! :)

Hva er best av luft fylte og kompakte dekk?

Vi har lyst på 3 hjuling til baby som kommer i Januar. Vi bor på bygda-så det blir derfor trilleturer på grus veg og snø føre.

Jeg har forelsket meg helt i Teutonia Spirit S3,men den går det ikke ann å få luft fylte dekk på tror jeg..vi vurderer også derfor Y2K,den er det jo luft fylte dekk på...(men hjulet forann er jo ikke svingbart)

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk anbefalte kompakte dekk da jeg kjøpte teutonia-vogna til sønnen min for 1,5 år siden. Selgeren sa at de ikke anbefalte luftfylte dekk pga punkteringer og at vogn-produsentene går bort fra luftfylte dekk nå. Om det er sant eller ei, vet jeg ikke, mulig det bare var et salgstriks.

Har iallefall ikke hatt noe problemer med hjulene på vogna til Edvin. Sporene på hjulla begynner å bli slitte, vet ikke om det har noe å si.

Skrevet

vi har og luftkanal hjul, og syntes det er greit, trenger man ikke tenke på å måtte pumpe luft i hjulene eller at man kan punktere.

Skrevet

Jepp, samme tror jeg.

Jeg så dessuten to vogner med luftfyllte hjul i dag hvor det ene bakhjulet hadde mindre luft enn det andre. Og skal man nyte av fordelene til lufthjul, må man være flinke å passe på at lufttrykket er riktig hele tiden. Blir nok kompakte hjul på oss.

Skrevet

Har hatt kompakte på Teutoniaen vår - og det har vært helt greit på all slags føre.

vill kjøpt det igjen. De er jo mye lettere enn lufthjul også...

Skrevet

Hei har quinni vogn med luft og kunne ikke vært mer fornøyd. Det følger med en liten pumpe men har aldrig hatt problemer med dette. Dett er det tredje barnet og til de andre har jeg ikke hatt luft og jeg selv føler at med luft fungerer best for meg siden jeg går mye både fint og ulent terreng.

Skrevet

Styr unna Y2K!! Kan ikke sammenliknes med s3`en!!! Svingbart fremhjul er et must! Har testet ut min s2 på grus og den er en drøm å trille. Må innrømme at jeg ikke har testet den ut på snø enda...

Skrevet

Har mest lyst på S3 altså,men ble bare så usikker da vi så at det ikke var luftfylte dekk...

Men ut i fra svarene her virker det jo som det ikke er noe problem!

Hovedinnlegger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...