Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjøpt sengekant til sprinkelsengen. men denne er bare halvkant. synes den var så kort. Kan de ha det når de er små eller må det være en kant rundt hele sengen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel viktigst å ha kant oppmed hodet og rundt der. Babyen klarer jo ikke å flytte seg ned til enden av sengen når den er så liten.:) Så tror det holder med sånn halvkant altså...

Skrevet

Mener å ha hørt at småbarn skal ligge nederst i sprinkelsengen, nettopp fordi de kan røre på seg i løpet av natten, og dermed kan klare å komme seg under dynen. Da kan det føre til overoppheting og pusteproblemer under dynen. Så jeg ville ha valgt en kant som gikk rundt hele sengen. Mulig jeg tar feil, andre som har noen andre synspunkt??

Skrevet

hmm...dette har jeg aldri hørt. Men da er det jo bare å legge kanten nede istedenfor oppe i tilfelle..

Skrevet

Hvor lang er en slik halvkant? Trenger sengekant til vogge (med sprinkler)... Og hvor selges de?

Skrevet

Jenta mi kravlet seg nedover i sengen, og hun var ikke mange dagene/ukene da. Var skikkelig ekkelt ene gangen, da hun var helt borte under dyna om morgenen når jeg så etter henne. Fikk hjerte i halsen for å si det mildt.

Har hørt at mange babyer/spebarn kravler/skyver seg oppover, men det finnes altså også de som gjør omvendt.

Kjøp en kant som går rundt hele sengen du, så risikerer du ikke at babyen din setter seg fast mellom sprinklene med ben eller armer..... (ikke setter seg fast akkurat, da de er for små for det, men at armer og ben blir hengende ut i hvert fall!).

Lykke til ellers :)

Skrevet

Ville kjøpt sengekant som var rundt heile senga. ein dag vil babyen snu seg (og gjerne turne) rundt i sprinkelsenga, og då treng du rundt heile. Like godt å kjøpe rundt heile med det same..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...