Gå til innhold

De nye retningslinjene for alkohol i forbindelse med amming.

Anbefalte innlegg

Ser det er flere her inne som kan disse, men finner dem dessverre lite troverdig. Hvor i all verden har dere funnet dem? De står ikke inne på ammehjelpen.no

Jeg stusser over at det er fritt frem med alkohol etter at baby har fyllt 6 mnd. Vil ikke alkoholen gå over i morsmelka som tidligere og virke skadelig for barnet? Kan man amme rett etter en flaske vin da, uten bekymring for skadevirkning og trett baby? (så lenge man er såpass "klar" at man klarer ta seg av barnet som i edru tilstand). Og frem til 6 mnd alder, skal man ikke behøve vente tre timer etter en til to enheter alkohol? Kan man trygt drikke to enheter og amme like etterpå?

Hvorfor har det blitt så lettvindt plutselig? Stiller stort spørsmål rundt dette, alkohol er jo ikke til å spøke med.

Fortsetter under...

http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/amming/er_det_lov_ta_et_glass_vin

Litt mer omstendelig, men det samme sies her.

Husk at en enhet alkohol tilsvarer 1 glass øl (ikke halvliter!), 1 flaske øl (0,33) , 1 flaske vin (en flaske vin tilsvarer 5 enheter vin, så altså 0,15l) eller i l glass brennevin (4 cl).

fjummsi har feks fått dem av ei hun stoler på, og både jeg og hun har lett livet av oss for å finne dem skriftelig på nett.

inntil videre har jeg sluttet å bruke dem og ber dere lese på ammehjelpen.no

Eller amm når du kan kjøre bil- det er trygt

vil ikke villede noen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...