Gå til innhold

Vikar...

klar for #2

Anbefalte innlegg

jeg jobber via vikarbyrå, og fortalte de ikke på intervjuet i forrige uke at jeg er gravid. Fikk ett kortvarig oppdrag med en gang, og nå ringte de å hadde en ordentlig jobb på gang. Som kunne bli fast. Føler meg dratt mellom det at samvittigheten min sier at jeg burde fortelle det, samtidig aner det meg at jeg nok ikke vil bli tilbudt noe med mulighet for fast om jeg sier noe.

Noen som har vært i samme situasjon og har noen tips? Burde jeg si det, eller burde jeg drøye det? Kan jo bare jobbe i max fem måneder til. Så frustrerende å ikke ha fast jobb nå når jeg er gravid, men men!

Fortsetter under...

Jeg en noe liknende situasjon når nr. 1 var på vei. Rett etter at jeg hadde funnet ut at jeg var gravid, ble jeg tilbudt ny stilling i bedriften jeg var ansatt (Hadde ikke en gang vært til første kontroll når jobben fikk vite at jeg var gravid). Med den fulgte økt ansvar og økt lønn. Jeg takket ja til tilbudet, men i samme samtale (på sjefens kontor) gjorde jeg han oppmerksom på at jeg var gravid, og kom til å søke permisjon fra kommende vår. Fikk gratulasjoner for graviditeten der og da.

Etter ei stund var stillingen gått til en annen uten at jeg fikk beskjed.

P.g.a. dette er jeg ikke åpen denne gangen om min graviditet.

jeg råder deg ikke til å si noe som helst til prøveperioden er over. Man vet aldri hvordan sjefen egentlig er. Jeg hadde nettopp fått jobb og hadde prøveperiode på 3 mdn. Fant ut av jeg var gravid etter en mnd. Sa ingenting til sjefen da prøveperioden var over. Han var ikke alldeles happy, men han gratulerte meg.. hmm.. mange sjefer der uten som misliker at annsatte blir gravide. er han en drittsekk vil han prøve å si deg opp, ikke pga du er gravid, fordi det kan han ikke, men han finner på noe annet dritt. vent til prøveperioden er over. Hva har du å miste? Mange som søker jobb fortiden. Du må tenke på deg og ditt beste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...