Gå til innhold

Noen her med kortsyklus? Når fant dere eggløsningen?

Anbefalte innlegg

På hvilken dag i syklusen deres fant dere eggløsningen?

Veninnen min har sykluser på 23 dager, 24 dager og nå sist på 29 dager. Denne mnd tester hun fra dag 7 med digitale eggløsningstester fra CB, men finner ikke eggløsningen sin!

Fortsetter under...

Jeg har sykluser som er alt fra 23-30 dager, mest 25 dager. Mine eggløsninger har vært alt fra dag 12/13 til dag 19 i sykulsen, oftest rundt dag 14-16. Vet ikke om det var til noen hjelp da? Nå har jeg en veldig kort luteralfase, som oftest bare 10 dager mellom el og mens, hun kan jo ha det motsatt og ha f.eks 16-18 dager mellom el og mens. I en 24 dagers syklus vil jo 18 dager utgjøre at el kan ha vært alt på dag 6 i syklusen...

Om en har 23 dagers sykluser, skal det holde med å starte å teste på dag 7. Det er fraktisk mange som ikke finner el av forskjellige årsaker. De digitale testene er de beste, så det er ikke problemet. Men tester hun på kvelden? Det er ca. mellom kl. 16 og 20 en som oftest får positiv test. Det er ikke alle som har positiv så lenge, så i neste syklus kan hun kanskje teste både morgen og kveld? Om hun har råd, for digitale tester er dyre :-). Ellers kan du jo starte å tempe! Billigere og gir et mye sikrere svar på når el faktisk var. Du kan også tipse henne om denne siden: http://dev.cogenttechnology.com/epl/csovucalcin.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...